fredag 31 oktober 2008

Gene Kelly


Min dröm man, han är så otroligt stilig och vacker, har en CD med en del av hans låtar "Singing in the rain" tycker väldigt mycket om en filmen. Jag älskar kläderna i denna era, frisyrerna och sminkningen, det är lite som Dita von Tees har idag, hur skall jag kunna lära mig av deras stil och väva in den i mitt egna liv?
Grace Kelly, Audry Hepburn, så vackra, enkla och rena, det var något magiskt över den tidens mode tycker jag, min farmor hade alltid hatt på sig när hon gick ut, en kamelhårs kappa och vackra skor, plus handskar och hennes stiliga väska, farmor gick till damfrisören och "la" håret en gång i månaden, satte i rullar och hårnät innan hon gick och la sig, farmor höll sin finns stil tills dagen hon vandrade vidare, min stiliga, vackra farmor Karin Ericsson.
Jag har ett vackert kort på min farmor och farfar med pappa i mitten när de är ute och går, så stiligt klädda, jag skall förstora detta kort och rama in det, helt underbart är det, svart vitt, fast kanske lite mer sepia.
Kanske skulle jag ta en kurs i sömnad, då skulle jag kunna lära mig sy denna stil av kläder till mig, jag önskar dock att jag var ett par storlekar mindre, men det är upp till mig trotts allt!
Men Gene Kelly mmmmmm....George Eads från CSI Las Vegas är lik honom, har ni tänkt på det?

Inga kommentarer: