söndag 19 oktober 2008

Dreamtime


Drömmar, det är viktigt för mig, jag dagdrömmer, sovdrömmer, jag kan dagdrömma fram sådana scenarion att jag "glömmer" av att somna, vilket kan vara lite problematiskt. Det fanns en tid då jag föredrog mina dagdrömmar istället för verkligheten, men jag är glad att jag kunde hjälpa mig själv ur det, för då sitter jag där igen, i väntrummet till livet, väntar på att något skall hända mig. Jag har redan suttit där i nästan åtta år innan jag insåg att det fanns en dörr som jag kunde använda när som, det var upp till mig!
Att inse att livet är upp till mig och att jag har ett eget ansvar var skrämmande och är fortfarande skrämmande ibland, när jag kommer på det igen. Men jag är inte lika rädd nu som tidigare och det underlättar vardagen om jag säger så. Visst jag får fortfarande mina panikattacker, men jag har kommit över skammen, eller rättare sagt jag har haft ett långt samtal med mig själv att jag gör så gott jag kan och funkar det inte en dag kanske det fungerar bättre nästa dag.
Har haft värdens halsbränna sedan igår, börjar bli jobbigt, men som det mesta med mina små negativa händelser har jag skapat situatinen själv! Skall INTE tycka synd om mig själv - fast det gör jag lite i alla fall!
Jag fick inte lägenheten på Slottskogsgatan 49B, så är det, men jag tackade i alla fall ja så nu kan jag söka en annan, göra det lite mer noggrant så jag inte söker en lägenhet som jag kanske inte vill ha egentligen. Blev lite förvånad, var så säker på att jag skulle få den, men denna gång tror jag att det var för att inflyttningstiden var så kort som den gick till en annan person.
Nu är det andra gången det händer att en person försökt att komma in i min lägenhet, tagit i dörrhandtaget, sedan försökt ett par gånger till, jag "lackade" faktiskt ur lite idag, känns liksom inte så bra, och de ber inte om ursäkt när de se att det är fel lägenhet. De skall visst till min grannes lägenhet under mig, som jag tror att han hyr ut i andrahand utan att ha sagt till värden. Men, så är det ibland.
Idag har varit en lugn dag, plockat upp min tvätt, plockat ner kattungen Azalea från gardinen i vardagsrummet, hon var uppe i taknivå, skrattat åt Olivia och Azaleas lekar, set har känts bra!

Inga kommentarer: