söndag 26 oktober 2008

Kanske en förskylning på väg


Klar kycklingsoppa, ett klart tecken på omtanke när jag är förskyld, en vana som jag "drog" på mig under tiden jag var barnflicka i Australien, jag fick en otäck förskylning där och Danusia kom upp med en jätte god kyckling soppa, det var gott för både mage och hals.
Har rethosta för tillfället, har ett "stopp" över höger ögat och under ögat, hostar så jag tror att jag skall spräcka en blodåder och jag blir irriterad, irriterad för att jag får ont i huvudet, jag vet, jag vet, det är inte så farligt som det är nu, men jag tycker dock lite synd om mig själv, kan inte hjälpa det, har försökt vila så mycket jag kan under helgen eftersom jag tror på att kroppen är en duktig "healer", förhoppningsvis så kommer det inte bli värre än så här, skall köpa medicin mot rethosta, mer psykologiskt än medicinskt anar jag, men kanske det lenar lite i alla fall.
Jag har mycket "omtanke" inläst i kyckligsoppan, omtanke och omvårdnad, har ingen hemma just nu, men jag skall prova med Keldas Sparrissoppa, den tycker jag också om, den är redd, men det gör nog ingenting. Det skulle vara skönt att bli om händetagen när man är hängig, jag vet det är inte såp farligt just nu, men ändå, det skulle vara skönt. Huvudvärken sitter i, men så är det, och som med det andra, så går det här också över.
Det har varit en mysig helg, jag har haft det bra, tog en dusch i går för att jag ville det - stort steg för mig - låter säkert löjligt - men jag är ju inte värd att duscha förutom när jag har smutsigt hår, igår kväll duschade jag för att det skulle kännas - och kändes- skönt, om händetagande kändes det som. Har sagt Hej Då till mina härliga grannar som flyttade i helgen, vilket betyder att jag är nu officiellt den som bott längst i detta hus, jag gillade dessa grannar mycket så jag hade ett litet uns av seperations ångest, väldigt lite, det är en naturlig händelse, de hade fått Nemi och behövde en större lägenhet.
Tjejerna, Olivia och Azalea har stått för mycket av underhållningen idag och igår, Azalea undersöker allt, när de två leker ihop skrattar jag gott, speciellt eftersom de som bor under mig får tillbaka lite av de thump, thump ljudet jag hör varje kväll från deras barn. Speciellt när kattjejerna sätter in den högre växeln, just nu befinner sig Azalea i min papperskorg vid skrivbordet. Massor med härligt papper där i.
Jag tro jag skall köpa med mig lite kycklingsoppa i morgon efter jobbet, från Kina krogen, deras soppa smakar mest lik den jag fick i Australien, det skulle sitta gott i magen, jag hoppas som sagt att rethostan och pangandet i huvudet tar sig vidare, kanske hoppa vidare i sitt uppdrag som höstförskylning - ja, ja, det är som sagt inte så farligt, har den hesa sexiga rösten som jag kommer att få utnyttja i morgon, men det är inte så farligt herre Guuuu.
Vet ni vad, vintertid, jag gillar det, jag gillar alla säsonger, det är bara jobbigt med sommartid att "mista" en timme, så även fast hösten kommer med hostande, snörvlande, nysningar, så kommer den också med härlig klar luft, god lukt, härlig vid och höstregn som bjuder på filtar och levande ljus, eller en bok och en underbar kopp te...så lite rethosta är ok...
"Life is an oppertunity and not an obligation." The Tao of Leadership

Inga kommentarer: