lördag 11 oktober 2008

Glädje piller


"Annie" den här filmen har jag dansat och sjungit till när jag var liten, jag älskade verkligen Annie och alla barnen på barnhemmet. Jag fantiserade om att jag också var adopterad och att mina riktiga föräldrar skulle komma och hämta mig, de skulle finnas där för mig, hjälpa till med läxorna, önska mig hemma i tid för middag etc.
Musiken till Annie är så underbar och jag fann mig själv sjunga med så gott jag kunde, Carol Burnett är helt underbar i denna film även fast hon inte är så sympatisk så gör hon rollen fantastiskt bra. Jag blir så glad när jag tittar på denna film att den kittlar mig enda ner i tårna.
Mary Poppins har samma effekt på mig, så nu när jag har köpt special utgåvan, kan jag sjunga med till sångerna tackvare texterna. "A spoon full of suger and the medicin goes down..." Det är små stjärnor av glädje som jag kan spara i mitt hjärta.
Har påbörjat en tavla, målat grunden, skall fortsätta med den om ett tag, den kräver lite tanke, lite inspiration, jag har bilden i huvudet, det gäller bara att få ut den ur mitt huvud och ner på målarduken. Minnet börjar liksom bli lite dimmigt, men det brukar komma tillbaka under tiden som jag målar.
I går gick svars tiden för lägenheten på Slottskogsgatan ut, jag svarade ja, nu får vi se vad som händer, jag lämnar det till ödet, när det var visning på lägenheten (tillslut) var jag sjuk så jag vet inte hur lägenheten ser ut inuti, men jag vet att badrummet är helkaklat och det är positivt för mig. Nu är det bara att avvakta! Det är som med humöret mitt, ibland vill jag flytta, ibland inte. I eftermiddags höll en granne i huset brevid på att slipa och höll på ett par timmar, då kan jag meddela att jag var positiv till flytt. Men det är inte ofta det är störande moment i detta hus.
Kan bara tänka mig att det var en del som hörde min vackra sång till Annie i dag, jag sjunger kanske inte vackert, men jag tycker att det kan jag bjuda på, speciellt eftersom jag behövde det eftersom jag varit så negativ och blä så länge.
"The sun will come out tomorrow" det är lite som " A frown is a smile turned upside down" som jag gillar så mycket, även när jag är nere i mitt djupa, gäggiga svarta hål, så vet jag ALDRIG vad som kan hända i morgon, och detta går över, denna känsla passerar, det vet jag, det har det gjort förr. Men det är klart att jag har en tendens att glömma det när jag är där nere.
Därför är jag glad att jag satte mig ner och tittade på Annie!!!!
Gör det du också någon dag!
"Happiness is the child of Love and Truth, Who struggled just to live yet found each other; And in the crib of all their weariness Their little happiness lay sleeping."
M.Leunig

Inga kommentarer: