fredag 3 oktober 2008

Azalea




Efter ett år av velade fram och tillbaka har jag så bestämt mig att Olivia skall få en lekkamrat och jag en till familjemedlem, hon heter Azalea och flyttar in hos oss den 23 oktober, jag gillar henne, jag fick gosa med hennes mage när jag hälsade på, det är liksom det som gör det, samt att hon har samma mamma som min älskade Olivia, vilket gör dem till halvsyskon!

I min värld tror jag att Olivia kommer att uppskatta en mer aktiv lekkamrat än den hon har i dag - moi!!! - vi får skola in Azalea i leken om "hårnålar" som Olivia älskar - nepp, de är inte vassa - vi har även "det är ett monster under täcket". Det är mycket tackvare Rippes underbara matte Linda och Tre Katters matte som det känns bra att Olivia får en kamrat och någon som håller henne sällskap när jag är på jobbet, eller kors i taket ute och går eller möter v-ä-n-n-e-r jag har hört att det finns sådana!? Som inte har päls!!!!

Det kommer att stanna med två katter, det är nog, min lägenhet är endast 46 kvm och det måste finnas plats för oss alla, samtidigt som jag inte vill drunkna i päls, och jag vill inte dammsuga varje dag!

Men måste erkänna - jag räknar ner dagarna tills hon skall komma, jag skall se till att de får en bra introduktion, Olivia har mött två vilda kattungar förut, men jag tror Azalea kommer att fungera bättre. Men, men, det skall nog gå bra, även om det blir lite rivir fräsningar, fast Olivia är väldigt försynt, så jag vill inte att hon skall "försvinna" fast med de andra två kattungarna var hon faktiskt framme och tittade på med intresse för vad de höll på med och försökte delta i leken, fast hon var lite stor : )

Jag hoppas, lever på hoppet!

Tack Pia, för förtroendet! Tack Olivia för den värmen, kattkärleken och dina goa tassdynor, din lägga dig så nära mig med baken att jag kan känna dig andas, och för att du alltid ger mig massor av katt kärlek när jag hamnar i mina djupa, djupa, svarta dalar genom att ligga hos mig hela tiden - och du tycks bara lämna mig när jag somnat, du finns alltid där vid min sida som ett s när jag vaknar, magen och tassar i vädret vridet i ett s!

Jag hoppas du kommer att få en bästis till i Azalea, bara du inte glömmer mig, bara ni sover hos mig!

Inga kommentarer: