söndag 4 januari 2009

Söndag katt hjälp

Söndag – min dag, jag har bara njutit av att vara, ok jag gjorde rent avloppsbrunnen i duschen och jag kan säga att för första gången fick jag en riktig äckelmage nära att kräkas. Nackdelen med att ha långt hår och medicin som gör att man tappar ganska mycket hår – är att det återfinns i avloppsbrunnen, som en grå illa luktande röra. Mitt hår givetvis, men så snart håret lämnar mitt huvud tycker jag det är obehagligt. När jag var blond kunde jag inte se så mycket av det, men nu är det klart som korvspad som man säger.

Var tvungen att göra ren hinken efter det skitgörat, så nu luktar det av gul såpa mer än äcklig stillastående avloppsvatten eller vad man kallar den doften. Några individer som tyckte detta arbetet var mycket intressant var Olivia och Azalea, det stod och luktade på allt jag gjorde och jag blev lite orolig när Azalea - som är modig och lite väl så – var på väg ner i brunnen, snabbt på med locket. Men det är snällt att de sitter och håller mig sällskap, övervakar mitt arbete.

Efter den pressen var jag ”tvungen” att vila mig, så jag la mig tillrätta i min underbara säng , med ljusslingan och mina underbara lampor tända, med en utsikt över husens taktoppar, jag kunde se att det var kallt. Jag sjönk tillbaka i mina kuddar och fortsatte att läsa om Shakespeare, det var lugnt och skönt, Olivia vilade bredvid mig och Azalea låg och sussade på sin kudde under sängen, det var så rogivande.

Jag har lite feber och ont i halsen, men det brukar gå över ganska snart så jag är inte allt för orolig över det, jag dricker varmt te och kommit på att jag kan göra mig en jordgubbs milkshake för att hjälpa till lite – bra ursäkt. Har ätit en god middag som JAG lagat och som ni säkert ser har jag klurat ut hur jag lägger upp videon från You Tube – om man läser instruktionerna så går det alltid lite bättre. Så nu har jag Maia H på min blogg, kanske snart lite Marit Bergman!

Mina två sista lediga dagar denna vecka ligger framför mig, och med avloppsbrunnen rengjord skall jag kanske ta mig an mitt kylskåp – visst är det spännande – jag kan knapp vänta : )

Inga kommentarer: