lördag 31 januari 2009

Influensan


Jag mådde bra på fredags morgonen, under spårvagnsresan, när jag ställde mig upp för att gå av spårvagnen vid Brunnsparken var benen tunga, men jag är ju tung så...
Kom in på mitt kontor, satte igång datorn, och sedan började jag känna mig jätte konstig. Yr, konstig och 09.20 så sa jag till Lisa att jag måste åka hem för jag mådde inte bra, blev ledsen.
Tog taxi, köpte juice och annan dricka och lite lätt lagad mat, kom hem, la mig i sängen och försvann...
Hosta som känns som de skall slita lungorna ur min bröstkorg, ont huvudet, i kroppen, feber, hes, kan knappt prata, mår pyton...
Och åter igen slår det mig hur mycket jag ogillar att vara sjuk och ensam, tänkte nästan åka in på akuten i natt när jag knappt kunde andas, men de har säkerligen hur mycket som helst att arbeta med där, allvarligare saker än mig.
Mitt i detta ringde SEB, jag vill städa mina dumma självförvållade krediter, och jag lyssnade på vad han sa, men jag kommer inte ihåg mycket från det samtalet!
Undra vad jag sa?
Nu kan jag sitta upp, andningen går lättare och jag har lyckats äta lite, har fortfarande feber och hosta. ont i kroppen och tycker inte om att vara ensam och sjuk, nu tycker jag synd om mig själv!
Jag är sjuk igen, igen, igen

Inga kommentarer: