tisdag 13 januari 2009

Älvsborgsgatan - en dröm


Även denna gång gick lägenheten mig förbi, någon annan fick Älvsborgsgatan 15 A, hur tog jag det? Blev först besviken, men efter en fantasi konversation med min arbetskamrat Lisa kändes det bättre, konversationen gick:

- ”Vilken tur att du inte fick den, med tanke på att badrummet hade en möglig och äcklig våt tapet”
- ”Ja, och kaklet i köket var brunt och orange”
- ”Ja, och det var en bubblig linoleummatta”
- ”och det var fullt av spår på tapeten efter hunden, det var en hane och den hade lämnat revirmarkeringar på väggarna”
- ”Ja, och såg du skadorna på parketten i vardagsrummet?”
- ”Ja, det var sannerligen tur att jag INTE fick den lägenheten!”
- ”Ja verkligen”

Nu var jag inte och tittade på den så det är lättare att fantisera, jag var i trappuppgången som sagt, ”ack, ja, vad är ett liv på Älvsborgsgatan?”, jag har det så bra i min lilla lägenhet även fast förvaringsbristen driver mig till vansinne, var kan jag ställa brödrosten? Var kan jag förvara riskokaren? Lakan, örngott och påslakan väller ur garderoben när jag öppnar den.

Det är inte korrekt enligt Feng Shui att förvara saker under sängen, korrekt eller korrekt, det är mer så att det kan bidra till mardrömmar och det önskar jag undvika. Men, det blir nog så att jag får utnyttja detta område för förvaring i alla fall! Det skulle vara skönt om en organiserad person kom till mitt hem och styrde upp det, speciellt eftersom min förmåga är mer till det – flytta runt saker – än att lyckas med bra organisation.

Älskar pennor så jag har ganska många, jag förvarar dem i en korg, men jag lägger även kablar, brevpapper, klistermärken, ”saker” till lampskärmar etc. i den här korgen också. Jag blir alltid lika irriterad på mig själv och min ”slarvighet”. Jag försöker dock, har i alla fall ordning på mina färger och mina broderitrådar, och på mina räkningar.

Bara för att jag skulle få 17 kvm större innebär det INTE att mina förvaringsmöjligheter skulle förbättras – nja, kanske hade förrådet varit större, det fanns klädskåp, ja,ja, kanske är det så att jag skall göra mig av med saker jag inte använder i stället?! Det låter bekant, har för mig att jag sagt detta till mig själv tidigare!?

Ett hem är viktigt, att jag känner mig tillfreds och avslappnad innanför mina egna väggar och det gör jag, så detta sökande efter en annan lägenhet är kanske lite underlig, klart ett Landshövdingshus, det är MAJORNA, men samtidigt, det brinner inte i knutarna, fick jag inne en lägenhet kan det vara för att den rätta inte är ledig ännu!

Jag har det bra i Sandarna.



Inga kommentarer: