torsdag 29 januari 2009

Mag skratt och tårar


Jag ville skriva ett brev till Dawn French för att berätta hur mycket jag uppskattade hennes bok ”Dear Fatty” jag vet inte om ni sett ”Vicar of Dibly” som jag nämnt tidigare, men den serien har skänkt mig många stunder av vilda skratt, sådana som gör att jag gråter samtidigt som jag nästan kissar på mig, helt underbart.

Det behöver jag lite då och då, lika mycket som jag behöver sitta och gråta, det är underbart att ge sig hän och bara låta känslorna svalla utan att jag påverkar någon annan, en av fördelarna att bo själv, Olivia och Azalea brukar komma och sitta vid mina fötter och titta på mig storögt när jag gråter, stora runda ögon – underbart eller hur!

Olika saker kan påverka livet, för mig och för er andra, som böcker, där kan paragrafer eller endast en mening få mig att skriva ner den i min ”värt att komma ihåg bok” för att någon gång senare referera tillbaka till den. Filmer, musik, medmänniskor, radio – och TV – program och ibland till och med reklam.

Jag upplever mitt hem som en grotta full med skatter, eller kanske hellre som ett trähus med massor med underbara gömmor där jag kan hitta vackra saker som jag en gång köpt eller fått och sedan glömt bort. Knappar, papper, trådar, band av tyg, musik, filmer, glittrande saker och massor med pärlor! I går kväll när jag var färdig med min halsduk satt jag och dekorera den med fina pärlemor knappar, rosa blommor, som är underbara, hittade också virkade snökristaller, och annat fint, jag blev så glad, möjligheterna var större än jag trott.

Dawn French kommer kanske inte att läsa brevet jag skrivit henne, men det är mer att jag i alla fall skickat ut ett tack! Ut i världen och kanske, vem vet, kanske blir mitt brev öppnat, skickar jag det inte vet jag ju aldrig, och kommer inget åter så har jag i alla fall gjort gärningen – om ni förstår vad jag menar.

I kväll skall jag titta på en Jane Austen film av BBC, jag tror lite mer på svårmod än glädje, men vi får se, kommer inte ihåg vad filmen heter, men jag får återkomma till den!

Men, jag tycker inte att det är så dumt att skicka ett tack, för hon har lagt ner ett arbete på att skriva – klart hon skall veta att det är uppskattat!




Inga kommentarer: