söndag 17 augusti 2008

Varit på tur



I dag följde jag med Marie och Birgitta till Halmstad och Ugglarp, Marie skulle hämta sin bubbla och ställa in den för hösten efter en sommar på landet, klart, sommaren är inte över riktigt än, men...

Var lite kluven först om jag skulle följa med eftersom jag är super dålig på att komma upp på morgon, men jag är glad att jag ansträngde mig och tvingade upp mitt bekväma själv. Har haft en stark oro inom mig under veckan som varit, och den satt där inom mig när vi började resan, när vi kom fram till Ugglarp, jag steg ur bilen och kände jorden under mina fötter, och de susande trädkronor och skogsduvor runt omkring mig, så var det som en propp togs bort och jag slappnade av. Underbart, havet vid horisonten, skog i bakgrunden och denna tystnad, härligt. Precis vad som behövdes, vi tog en liten promenad och jag "pallade" en rödbeta.

När vi kom till Halmstad hälsade vi på min syster en kort stund, det kändes bra, de har det så underbart vackert hemma, det var som att stiga in i en inredningstidning. Vackra färger, vackra detaljer, vackra tavlor och en underbar trädgård, de har det verkligen fint och jag kan förstå att de trivs. Efter en trevlig stund hos min syster och hennes Pelle, åt vi Thai till lunch, satt ute och hade det jätte gott.

Efter ett tag upptäckte jag att oron var borta, den där döds oron som jag kallar den, och jag var trött på ett sätt som jag inte varit på över ett år, det är en underlig känsla att gäspa och känna en genuin trötthet i hela kroppen. Det kan också hända att jag har fått färg på mina kinder, hoppsan hur hände det ; ) Tycker ju så mycket om att vara ute och promenera och bara traska på, det kommer jag ihåg varje gång jag gör det, det blir ett ja, just ja!!!

I morgon börjar min sista vecka på semestern, skall njuta av varje dag, skall till stan i morgon till min samtalsterapeut och sedan göra några ärenden.

Det är så skönt att vara trött.

Inga kommentarer: