onsdag 13 augusti 2008

Lägenhet erbjudande nr två




Ja, det är roligt detta med att titta på lägenheter, jag utgår från vad jag har och visst det är litet, men inte illa alls, hel kaklat badrum, stort för en sådan liten lägenhet, balkong i sovrummet, fräscht kök etc. Jag är lite allergisk mot renoveringar som gjorts under 1980 - talet, det känns så plastiskt, handtag, skåpsluckor, karmar och golv. Badrummet var med dusch och litet kan man säga, hälften av vad jag har idag, men åadra sidan var köket lika stort som mitt vardagsrum, sovrummet var också större, vardagsrummet lite mindre tror jag. Jag skulle kunna ha mitt arbetsbord inne i köket, där finns det hur mycket plats som helst.

Gården är helt fantastisk, massor med växter och plats för att sitta, grillplats ute, lummig lekplats och väldigt vackert. Gatan är så tyst, ligger lite i gömundan och det är inte så där att man har grannen i vardagsrummet när det gäller insyn. Men det var det där med hallen som fick mig att känna lite, nja, och att badrummet var så litet, men hur mycket tid tillbringar man där jämför med köket? Golven kan man alltid ändra, och hallen kan målas om, i ljusare toner. Man vet var man har, inte alltid vad man får.

Den är 350 kr dyrare och 14 kvm större, jag har tills den 18 augusti att tänka på det, sedan är det inte satt i sten att jag får den oavsett mina egna teorier. När jag gick där ifrån började det ös regna och åska, önskade köpa kinamat på vägen hem och jag blev genomblöt, det droppade av mig när jag kom in på restaurangen När jag kom hem skrattade jag gott, för i hissen upp märkte jag att jag hade satt på mig två olika örhängen. De var så olika det bara kan bli, hihi, plus att jag var droppande blöt och mina fötter simmade i sandalerna. Men det är underbart att byta till torra kläder när man kommer hem.

Var jätte vackert att se åskan, se blixtarna, sedan när regnet var över blev det underbart vackert på himlen, rosa, ljusblått och alldeles, alldeles underbart.

Jag känner mig JÄTTE VELIG lägenheten är fin, hade djupa fönsterkarmar och SPÖRJS!!!! Det är mycket viktigt, ok, ingen utsikt, men ....jag får fundera vad det är jag önskar, varför jag vill flytta och sedan vad jag är villig att vara utan. Oavsett vad lägenheten har för tapeter och färgval kan de alltid ändras, så det är själva lägenheten jag skall tänka mig in i, jag uppfattade bara lägenheten som väldigt grå, men jag tror det berodde mycket på deras färgval som gick i grått : )

Ja, ja, just nu säger min insida nej, men gården helt enkelt ett paradis, köket, ett kök för en konstnärssjäl som jag. Lite pretentiöst kanske, men det är så jag vill se mig själv, som en kostnärs själ! Så, jag skall fundera lite, räkna lite och sedan chansa lite!

Grattis till min stora syster Monica och hennes sambo Pelle som har förlovat sig!!!

Inga kommentarer: