onsdag 20 augusti 2008

Ajajaj



I går vaknade jag med en ordentlig huvudvärk, jag tog två tabletter vid 6.00 och somnade om, för att bli väckt av ett samtal vis 8.00, men jag svarade inte. Sedan ringde det igen vid 9.00, min mobil, så jag svarade och det var lilla Stella som ringde för att berätta att stora syster Saga var på skolan. Huvudet bankade så hårt att jag trodde att hjärnan skulle komma ut ur mina öron.

Somnade om, sedan ringde det igen vid 10.00, Familjebostäder som ringde för att bestämma tid för att titta på sprickan. Somnade om igen med Olivia vid min sida så ringde det igen, Marie som berättade hur det gått för Saga och att hon hoppades jag tackat ja till lägenheten på Krukmakaregatan - vilket jag gjort.

Det fortsatte att ringa, ovanligt, men jag antar att min huvudvärk och illamående gjorde att "universum" tyckte att det var en utmärkt tid att öka min "popularitet"!

Jag låg i sängen fram till ca 18.30, det kändes som om världen utanför inte existerade, jag gick till soffan och vilade mig, jag såg dubbelt, det pang, pang, pangade i mitt huvud och mina öron värkte. Gillar inte att vara dålig, det är jobbigt och det tar så på kroppen, hade det svårt att bestämma vad jag skulle äta, var hungrig men jag visste inte vad jag ville ha, tyckte att det inte fanns något i mitt kylskåp så det blev flingor igen.

Idag känns det bättre, fick besked via posten att jag INTE fick lägenheten på Krukmakaregatan, ganska komiskt med tanke på hur jag velade, blev som jag förutspådde besviken men det gick snabbt över. Har det här, ingen brådska. Kanske kommer något bättre runt hörnet, vem vet! Hur är det med min tro på ödet och magi?! Fortfarande intakt, jag tror helt enkelt inte att det var meningen. Javisst kan jag bli besviken ändå, men det går snabbare över än vanligt.

Vid 11.00 kom en man från Familjebostäder hit och tittade på sprickan, den kommer nu att bli åtgärdad och han bad om ursäkt för att det tagit så lång tid, de hade nog glömt mig. Det innebär att det måste göra om min vägg, det innebär ny tapet i vardagsrummet!!!!!! Jihoooooo. Det är inte dumt det vill jag säga. Vet inte när det kommer att ske, men har skall höra av sig!

Min huvudvärk har som ett åskväder farit förbi men lämnat ett spår eftersig. Tar det lugnt idag, skall fortsätta plocka bland ALLA mina saker som jag har, göra mer rum. Dammsuga et al.

Har inte sökt någon lägenhet denna vecka, finns inget av intresse, men som sagt ingen brådska även fast jag nu helt plötsligt blivit "tänd" på att flytta vidare. Men jag bor bra, nära till spårvagnen, lätt att få tvättider, fin lägenhet, trevliga grannar etc.

Jag har det bra, åskvädret har mojnat, oron har släppt lite, vad nu....

Inga kommentarer: