fredag 8 augusti 2008

Hem i kaos








Min lägenhet är i kaos, har tvättat idag och jag orkade inte

gå ner en sista gång för att vänta på torktumlaren, så nu har jag tvätt som torkar över hela lägenheten.

Nu var lägenheten redan i röra innan dessa kläder tillkom, det tyck som om jag städar ett rum och flyttar runt saker, så nu skall jag köpa lite kartonger och göra en ordentlig sanering.


Svetten rinner ner för ansiktet och ryggen, jag har inte ätit lunch ännu fast klockan är över halv fem, jag som alltid brukar känna hunger känner ingen. Ja förutom att jag blir klumpigare och tappar saker och slår i tårna över allt.


Har inte sovit bra i natt så jag är helt slut, när jag väntade på tvätten så låg jag och läste och sömnen pockade på, det var som om jag gick ner i narkos eller något liknande. Och precis när jag höll på att flyta bort var jag tvungen att gå ner för att tömma maskinen.



Som sagt nu hänger tvätt på varje ledig yta i hela lägenheten och medans jag hängde upp den snubblade jag över pantflasks påsen, sopkvasten, skorna, fläkten, mattan, målar grejerna, dammsugaren, andra påsar, sängkläder och andra kablar. Jag har svurit, svettas och varit otålig och ville många gånger lägga mig ner och sparka och skrika.


Men på något filosofiskt sätt så speglar denna oredan även oredan min kropp och hjärna och själ är i!


Phew, jag är trött, hur kommer det sig att det är omöjligt att somna på kvällen?



Jag längtar efter att få sova igenom en hel natt!





Nu skall jag leta mig fram till mitt kylskåp och se om jag inte kan få i mig någon slags form av mat i alla fall!


HJÄLP KAN INGEN KOMMA OCH STÄDA!!!!


Hihihihi - Min röra, mitt jobb - blääää!

1 kommentar:

Mia sa...

Inte såg det väl så kaosartat ut hos dig? Så där ser det alltid ut hos mig ;-)