tisdag 26 augusti 2008

Dag två



Det var lite svårare att vakna i morse, dels för att jag blev väckt klockan 05.00 av att något konstigt kröp på mina ben, när jag drog undan dom blev jag attackerad av en katt som var uppe och lekte. Hon hoppar inte på mina ben speciellt ofta så jag blev lite förvånad.
Jag vände mig om och somnade om, hade ju två timmar till jag kunde sova, och eftersom det är mycket svårt för mig att somna om nätterna så tänker jag ta varje minut som jag kan få!
drömde jag en mardröm, var med på en pråm liknande båt som åkte en guidad tur på The Hudson River i New York, inglasad satt man på stolar och tittade ut, jag var där med några kompisar, en av dem var Heidi från min gymnasie tid, jag försökte få henne att komma med mig och stå ute på däck, men det ville inte hon för det blåste så, jag var på väg bort, men vände mig om och gick tillbaka till Heidi eftersom jag inte ville göra henne ledsen och lämna henne ensam. Men känslan att gå ut var stark, då flippade båten runt, den körde på något, vände upp, vred sig och sjönk sedan ner på sidan, jag såg hur vattnet steg vid fönstren och hur paniken bröt ut. Jag tänkte att jag borde inte vara här, hur skall jag komma ut?, jag kommer att dö! Då vaknade jag hostandes, tror att jag väckte mig själv - anar att jag snarkar, dels för att jag är fet och dels för att jag sover på ryggen och dels för att jag vaknar ofta med ond, torr hals och hostar!
Jag var väldigt trött, är vanligtvis morgontrött så jag duschar vanligtvis på kvällen, men i går kväll var jag lite för lat så jag struntade i det - fast det är så skönt. Det i sin tur ledde till att jag kände mig smutsig hela dagen på jobbet, min lugg blir helt hopplös. Ingen sa att jag såg pigg ut i dag! För det var inte så jag kände mig heller.
Mot lunch tog jag två Treo, japp, jag satte på skygglappar och låtsades som om jag inte såg att jag la i tabletter i glaset och sedan drack som om det vore för livet. Ser jag det inte så gjorde jag det inte : ) Äter jag när ingen ser - räknas det inte osv. Delusional - det är mitt mellan namn.
Men säger jag till mig själv, fokusera på det positiva, jag tog ingen Treo i måndags!!! Och från att jag tog sex st per dag är jag i alla fall nere på två. Kanske kan jag göra det till två på hela denna veckan!? En dag i taget, en fot framför den andra, ta det i denna stund, klara mig denna stund.
Jag jobbar halva dagar, men idag stannade jag lite längre 1,5 tim längre, hade lite kvar att göra som jag inte ville lägga på hög och ingen brådska hem.
Nu är jag hemma, trött, men klarade att undvika en siesta, betalat räkningarna och har svårt att komma till något beslut om vad jag skall äta till middag, inget smakar.
Är detta mitt liv? Detta lilla? Jag vill annorlunda, hur gör jag?!

Inga kommentarer: