måndag 18 augusti 2008

Spricka


Jag har en lång spricka i väggen i vardagsrummet, från tak till golv, på mitten buktar den ut mer, där drar det in kall luft under hösten och vintern, speciellt när det blåser. Det är på grund av en murstock sa mannen som var och titta på det för ett tag sedan, idag ringde de tillbaka och bad om ursäkt för att de inte hörta av sig på så länge och han som ringde skulle kolla upp och återkomma. Det är skönt att veta att de vet om du förstår, har haft sprickan i fyra år så jag kan vänta lite till.
Tycker att det är ganska symbolisk, sprickan har blivit större, mer markant under de år som gått, precis som sprickan i min själ! Ja, nu ler jag, men tycker att jag kan använda jämförelsen.
Försov mig nästan i morse, jag hade haft extremt svårt att somna, blev arg och irriterad och gick tillslut upp och tog två Syndol. Vet inte när jag somna, har ingen koll på det alls, sista gången jag titta på klockan var hon 02.30. Fick skynda mig för att komma till min samtalsterapi, kom 10.22 skulle varit där 10.15. Hade så mycket som jag önskade dela med mig, så mycket jag inte förstog, känslor som var nya för mig och som jag ännu inte visste hur jag skulle hantera. Tiden gick fort idag, ännu snabbare för att jag kom sent. I bland skulle det vara skönt att ha två tider efter varandra. Jag var så trött, det är så tungt, jag ville bara sova, sova, sova.
Efter mitt möte med terapeut gick jag ett par ärenden på stan, köpte en kedja till ett halsband som jag tycker så mycket om, och givetvis förklarade jag för tjejen i affären att jag var tvungen att ha en 50 cm lång silver kedja för att jag var så tjock! Efter detta gick jag till Mulberry, nästan helt besluten om att köpa mig något, men jag är glad att berätta att jag gick därifrån utan inköp, idioti!!!!!! Lindex nästa stopp köpte en t-shirt, och två tunikor, stl 48, har börjat köpa stl 50 även fast det är för stort!? Sedan Indiska där jag köpte sju st dörrknoppar, rosor, jag behövde åtta, men jag kanske kan hitta det någon annanstans, den sista. Sedan spårvagnen hem, jag var så trött, så trött.
Åt lunch, tjockpannkaka med lingonsylt, ett glas mjölk, sedan vila, vila och läsa som ledde till sömn, den där underbara känslan om att glida bort, underbart, kanske det förstör min nattsömn, men idag var jag i stort behov av att sova, det var underbart. Efter att jag vaknar kan det ta en timme eller två att riktigt vakna igen, mår ofta lite illa, men jag sover inte middag lika ofta som jag gjort tidigare.
Svarade ja till lägenheten, och efter alla mina fram och tillbaka skall du se att jag INTE får lägenheten, även fast jag är så övertygad, så skall du se att efter en veckan av "agony" så får jag den inte!!!
Något har öppnat sig inom mig, något som jag inte känner igen, jag hoppas på att jag snart kan leva mer jämnt, ha lite mer koll på mig själv, sköta om mig bättre!
Lever på hoppet!

Inga kommentarer: