måndag 11 augusti 2008

Shopping tur





I dag åkte jag in till stan för att inhandla några födelsedagspresenter till mig själv, på vägen lämnade jag av lite Cheese Cake till mina arbetskamrater. Det var oerhört skönt att bara gå in och lämna den och sedan gå igen.

Hittade precis vad jag ville ha, jag var otroligt målmedveten eftersom jag visste vad jag ville ha, tur var det eftersom jag hade prickat in lunch tiden att vara inne i stan, jag och massor av människor överallt är ju inte drömsenariet precis, men det gick relativt bra.

Hämtade min opal ring från Pantbanken - japp, gamla synder, men nu är den hemma igen, har fått mitt "dröm halsband" av min mamma i födelsedagspresent - Astra - av Efva Attling, liksom jag, jag var så glad, ett halsband som jag önskat mig länge, länge. Ja, materialistisk det är jag, men det halsbandet betyder och representerar mycket för mig. Köpte även ett påslakan på rea på Hemtext, fast de verkar alltid ha rea, inte mig i mot, det blev mycket, mycket billigare! Inhandlade även lite gosaker från The Body Shop, underbara krämer och lyxiga saker, jag hade fått ett presentkort från dem och erbjudanden som gjorde att jag fick det för halva priset.

Hade tänkt att gå till optiken för att boka tid för koll av ögonen, men när jag kom dit svettades jag som bara den, jag var så varm, tomatröd i ansiktet, det rann, och då menar jag rann ner för ansiktet, ja, hela kroppen, det var obehagligt faktiskt. Så jag hoppade på spårvagnen och åkte hem, med ett stopp för att handla lite mat och hämta upp min glaslampa som kostat 499 kr som jag nu fick för 175 kr!!!!!

När jag kom innan för min dörr kastade jag av mig mina kläder och satte mig framför fläkten för att kylas ner, det tog ett tag, det riktigt brände i ansiktet på mig. Efter det kändes det som jag sprungit en mara så jag gick och la mig, det var skönt, sovit oroligt under natten.

Så när jag såg denna bild på denna uttern så ville jag bara hoppa i vattnet och ligga på min rygg och flyta brevid honom. Kanske var det en variant på en panik attack, kanske var det vädret, det kom en knall senare, knall av åska men det var över innan det ens började. Jag upplevde mig ganska stressad när jag var på stan, men hade inget magknip förutom en snabb knip. Mina kläder var verkligen blöta när jag kom hem!!

En god nyhet är att jag fått ett till lägenhetserbjudande, en 2:a på 60 kvm.

Vi får se!

Inga kommentarer: