lördag 2 augusti 2008

Min mage


Min mage och jag har inte varit vänner på ett par dagar, sanningen är att det har varit obehagligt att vara jag denna veckan, jag sköter inte om den så bra det skall jag villigt erkänna. Min mage är ganska stor och tar plats, hon är över 123 cm rund och min själv skapta sorg.


"Det är bara att sluta äta det och det och göra siochså" visst vet jag det, jag frustrerar mig själv när jag inte följer mina egna råd, jag vill bli frisk, jag vill må bra, jag vill inte bli större eller skada mig själv mer.


Orden tanten sa igår sitter kvar, idag när jag gick ut klädde jag mig annorlunda och jag hade rent hår, vilket jag inte hade igår, jag blir så ledsen, inte för att jag blir smal så försvinner alla mina problem, det inbillar jag mig inte, men kanske det visuellt underlättar. Min mage gjorde sig inte stor själv, den är min skapelse, min skapelse, och om jag döpt min cykel kan jag döpa min mage till Ida - varför inte!?


Jag känner mig ganska isolerad, men eftersom jag inte mått bra denna vecka har jag hållt mig inne i min lägenhet, även pga av värmen, så jepp, jag är glad att det regnar idag, jag och naturen är de gladaste liven idag!


Så, dags att ta hand om min mage lite och hoppas att "Ida" börjar må bättre om ett par dagar, att jag kan tvinga mig till bättre levene att jag kan investera i att ta bättre hand om mig själv och att förstå att visst, det gör ont när människor fäller negativ kommentarer, men det handlar mer om dem än om mig!


"Only as high as I reach can I grow, only as far as I seek can I go, only as deep as I look can I see, only as much as I dream can I be".


Jag vill återkomma till mig, jag vill hem till mig!

Inga kommentarer: