onsdag 6 augusti 2008

Hem



Hem för mig är väldigt viktigt, jag tror det är så viktigt för att jag flyttat mycket i mitt liv så vart min säng är och att jag haft en egen vrå har varit oerhört viktigt. Så mitt hem är verkligen min borg, mitt hem är mitt Utopia. Mitt hem är där jag är säker och kan vara mig själv med allt hull och hår löst.

Det finns radhus i Kungslaugård dom jag ÄLSKAR det skulle vara underbart att äga ett sådant en dag, ha en egen liten teppa och bara vara. Vem vet, det är bara att spara och hålla ögonen öppna. Jag trivs där jag bor nu, tittar lite på andra lägenheter och ser mig omkring, tycker ju som sagt mycket om Landshövdingshus, men jag har inte bråttom, eftersom jag har det bra här tänker jag inte byta om jag inte är helt nöjd.

Jag känner mig säker hemma, jag känner en trygghet för den jag är här hemma och har inrett efter min själ, jag har mina tavlor på väggarna eftersom de ger mig värme, jag har bilder, tyger, minnen runt mig och min säng min älskade säng som min mamma hjälpte mig ta hem från Australien tillsammans med lite andra grejer, vet inte om hon vet hur mycket jag uppskattade det och uppskattar fortfarande. Jag har som skrivbord mitt gamla köksbord från Australien, jag har saker från min farmor, saker med historia och minnen, saker som avger värme och kärlek i sina vibrationer.

Jag tycker oerhört mycket om mitt område, att få bo här det känns som det stämmer överens med min själ, när jag bodde i Östra Göteborg känndes allt fel, när jag spårvagnen hem åkte jag åt fel håll, så kändes det i alla fall i kroppen. Jag drömmer mardrömmar om att jag måste flytta här i från och vaknar upp i kall svett, det tar en stund innan jag lugnar ner mig.

Så för mig är hemmet där en stor del av min själ är, där min själ får lugn och ro fri att vara, du vet, knäppa upp byxorna och låta magen hänga ut bekväm : )

Har haft en trevlig ag med min systerdotter och mamma, försökt hitta en födelsedagspresent, vilket alltid är svårt när man har möjligheten att få något, men hur lätt som helst när man inget kan köpa. Vi åt middag på Malaysan Saté det var mycket gott. De gick sedan vidare och tittade på filmen "Mamma Mia!" Jag var ganska trött och mått lite ostadigt så jag var glad att komma hem och krypa ner i soffan och känna mig som om mitt hem gav mig en stor kram.

Hm är underbart!

Inga kommentarer: