söndag 2 augusti 2009

Åtta dagar till min födelsedag!

I går kväll fick jag för mig att jag såg spöken i min lägenhet, spöken, andar eller gestalter, vad man nu kan kalla det. Troligen skapelser ur min fantasi. Ur ögonvrån tyckte jag mig se en figur i mitt kök, jag tittar dit och det är ingen där, senare en rörelse bakom mig, fast det inte går eftersom jag sitter mot väggen, så fortsätter det under kvällen.



När jag senare gick till sängs, under tiden jag läste tyckte jag mig skymta rörelser i hallen, vid denna tiden blev jag illa berörd, orolig, ”formerna” var så tydligt en man att de gjorde mig mycket orolig. När jag gick på toaletten fann jag Olivia och Azalea tittande rakt in i väggen, de satt och tittade så tills jag var färdig i badrummet och fortsatte tills, ja, en stund till var det allt.



Nu hade jag skrämt upp mig själv så pass att det var svårt att släcka lampan, jag prata med mig själv och förklara att jag bara har för livlig fantasi och att det inte fanns någon annan i lägenheten utöver Olivia, Azalea om mig själv.





Men jag låg på helspänn, jag kunde inte få mig själv att slappna av, tillslut tog jag två tabletter för att hjälpa mig att somna.


I dag vaknade jag upp efter 13.00 igen, men efter min spöknatt var det OK intalade jag mig själv.


Söndag och min lugndag, en dag av att bara må bra, må gott, bara finnas - ja, ingen större skillnad från någon annan dag egentligen. 


Har dock börjat känna av en viss rastlöshet, en önskan om att göra något annat än bara gå hem. En önskan av aktivitet - denna önskan förvånar mig.


MEN söndagar är min dag.


I bland blir söndagen en dag då kreativa idéer kommer fram, kommer upp till ytan, i bland är söndag en dag av tänkande, funderande och resonerande. En dag där jag kan ta ut de tankar som snurrar runt oklara i mitt medvetande, titta på dem ”objektivt” och försöka bena ut vad det egentligen betyder.


Men idag, denna söndagen har jag bara låtit mig själv vara, har varit trött, sovit för mycket, men så blev det, och det kan jag ta med tanke på vad min fantasi fick min lilla hjärna att hitta på i går natt, min lilla kloka hjärna fick lite för mycket kreativitet i sig under dagen anar jag.


Nu är det åtta dagar kvar till min födelsedag! Åtta dagar kvar som 38 åring!!

Inga kommentarer: