tisdag 25 augusti 2009

Mina val

Något har hänt i mitt sovrum, i helgen målade jag som sagt om min byrå, den är nu vit och har nya vita porslins knoppar, inköpta på Indiska, den blev så vacker, jag är mycket nöjd med mitt arbete. Har färg kvar, så jag skall eventuellt ta mig an mitt runda bord - vi får se.


Ovanför min säng hänger tavlan som jag lade undan på Reningsborg i onsdags, vacker tavla med ett motiv av änglar, äldre änglar, www.reningsborg.se , Reningsborg är en guldgruva till loppmarknad, när jag var där för att hämta tavlan i dag höll de på att sortera de nya saker de fått in, jag fick komma in på lagret och det var en skattekista med intressanta saker. Det linneskåpet som jag såg på onsdagen men inte hade pengar till att köpa då - fick jag lov att köpa i dag, plus hemkörning, det kommer på torsdag.


Så inför ankomsten av linneskåpet försökte jag möblera om i vardagsrummet, jag vred runt möbler, hittade leksaker, dammråttor och pärlor. Men efter att jag dragit runt med möblerna hamnade jag tillbaka från utgångspunkten. 


Jag beslutade att jag skulle ge bort tv bänken och bokhyllan - ringa Reningsborg eller Myrorna så får de komma och hämta det - på det viset blir det fint här inne - i stället för att det ser ut som en lagerlokal för möbler av olika slag.


Har även märkt att jag saknar fast telefon, det liksom låter inte lika bra i en mobil, och prat ro infinner sig inte - vilket kanske är bra, kunde lösa detta med ”tryck på 4” med min telefon som inte har ”tangenter” utan ”touch screen” så jag kunde välja vilken tjänst jag önskade när jag i dag ringde och avslutade mitt avtal med TRE. Får ett mycket bättre avtal med Telenor.


Jag upplever det som om jag börjar få bättre ”kontroll” på mitt liv och mitt hem, har saker att göra, ordna och dona, vila när det känns rätt, har semester så tiden är fri.


Någonting håller på att hända med hela min lägenhet, den blir mer och mer min, något håller på att hända med mig, fast oro, ångest och rädsla för vissa förhållanden finns kvar, men allt kan jag inte fixa på en gång. Så länge jag kan få mig själv att inse, att oavsett vad andra säger om mig - är det vad JAG tycker som är det viktiga!


Det gäller den person som jag är,

Hur jag klär mig,

Vilken musik jag lyssnar på,

Vad jag väljer att äta,

Mina åsikter,

Hur jag önskar ha det hemma,

Allt som rör mig, mina val och mitt liv är enbart min sak.


Inga kommentarer: