onsdag 5 augusti 2009

Fem dagar kvar till min fördelsedag...


Nu är jag extra känslig, det upptäckte jag när vi var två som önskade ett par hyllstolpar, jag gav upp innan jag frågade vad som skulle ske med dem, det visade sig att vi var två som önskade dem, men jag fick dem till slut, Jag föreslog lottning, men hon gav upp snabbt, nu känner jag skuldkänslor, men…

Nu har jag gått och frågat om allt är ok så hon inte är ledsen – allt var ok, så nu känns det bättre.

Denna bit hänger med känner jag, det var ”intressant”, men en utmaning, nu tog jag modet och fråga, det är en nyhet, något jag inte klarat förut. Jag är rädd, rädd att falla ner i det djupa becksvarta hålet och tappa allt jag lärt mig, den lilla tryggheten som jag lyckats bygga upp. Jag är nära kanten, jag kan se nyansen av mörkt grått, men jag tar det stund för stund, om det händer, händer det, då får jag ta hand om det – för hända kommer det.

Jag är trött, hade svårt att stiga upp i morse, Azalea fanns hos mig, hon skulle dricka ur mitt vattenglas, jag fick allt sitta och vänta tills hon druckit färdigt innan jag kunde ta mina mediciner. Men det gjorde jag med nöje, hon stod så fokuserad där hon lapade vattnet att jag inte kunde låta bli att le, älskade, älskade katt.

Har fått ont i handleden, det värker, undrar om det är för att jag broderat så mycket, jag håller ofta hårdare i nålen än vad jag behöver, likaväl håller jag hårt i pennan, har en tendens att spänna mig, så det kan vara att jag överansträngt mig. Har nu själv kommit till beslut att försöka hålla min handled varm, kanske undvika att brodera ett par dagar. Det kommer att vara en utmaning.

Håller på att skapa en tavla, med olika moment, korsstygn, måla och knappar, men jag har inte bråttom.

Har blivit erbjuden en lägenhet på Kustroddargatan 14, en tvåa på 60 kvm där el ingår i hyran. Jag vet inte varför jag anmälde intresse, jag ÄLSKAR min lägenhet, men det skadar inte att gå och titta, se hur den ser ut och om den är sliten och behöver mycket omvårdnad så får det vara, det är alltid lockande när el ingår i hyran. Skall kontakta killen som har lägenhet och bestämma tid för visning.

Nu känner jag mig lite lugnare, men vet att jag är känslig, vet att jag behöver vakta mig lite, ta hand om mig extra noga.

Jag önskar att tröttheten skulle avta, önskar att jag skulle kunna sova lugnare och vakna utvilad, det skulle hjälpa mig mycket. Det är ett mål jag skall arbeta mot!

När man/jag är ”övertrött” är jag skörare än vanligt och får svårare att klara saker som händer under dagen, så vila, vara utvilad är ett klokt mål.

Inga kommentarer: