söndag 9 augusti 2009

Ett par timmar kvar till min födelsedag!

Vaknade före 08.00 i morse, försökte somna om men det gick inte, så jag bestämde mig för att gå upp och slogs då av den illa luktande soppåsen i hallen, på med kläder och skor och ner till soprummet så snabbt som möjligt.


Utanför porten ligger en död råtta eller sork - stor var den, det ligger reklam blad nästan över allt, som om vinden rykt tag i dem och spritt dem över Sandarna. Jag fortsatte ner till soprummet och förväntade mig att mötas av en invasion av råttor - men inga monster förutom bananflugor.


På vägen upp till lägenheten, tog jag tag i några av reklambladen och försökte flytta på den döda sorken/råttan, från asfalten till jorden, tanken att jorden skulle ta hand om kroppen. Det var en större utmaning än jag trodde, pappret i reklambladen var inte kraftigt nog, jag fick ta hjälp av lite tidningspapper - tillslut lyckades jag få den på jorden och la tidningen över den.


När jag ett par timmar senare gick ner för att köpa glass låg den på asfalten igen - nåja, på kantstenen, jag lät det vara, jag hoppas att den får en värdig begravning förr eller senare, för jag måste erkänna att det kniper lite i hjärtat, och  jag vill ogärna se den förmultna på kantstenen.


I går när jag lyfte på trasmattan som legat ute på balkongen ett par månader, i regn och rusk, såg jag till min ”äckligaste” massor, massor av gråsuggor - tvi vale vad äckligt!!!! Jag beslöt att kasta allt på balkong golvet, och fler gråsuggor fanns det, de flydde under listen på utsidan av balkongdörren, jag gjorde efterforskningar med hjälp av GOOGLE och hittade en spray som jag skall prova. Det var så mycket gråsuggor att jag fick kväljningar och så fort jag tänker på det - vilket händer oftare än jag önskar, så ryser jag, bläää!


Så på insidan av mina ögon finns nu miljontals gråsuggor och en död sork/råtta. Den var stor och förvånansvärt tung den där sorken/råttan!


Har känt mig lite illa mående sedan dess, men det är inte så farligt.


Ja, då var det min födelsedag i morgon, jag ÄLSKAR födelsedagar, paket, blommor, jag tycker det är underbart. Nu blir det inga presenter att öppna, men så är det väl att bli äldre. Men jag har beslutat mig för att köpa mig en liten present, så in den och sedan sjunga för mig själv och öppna min lilla present!


Tycker att födelsedagar är en ”ny start” för mig, mer så än nyårsafton, det är en speciell dag, den dagen jag föddes för sjutton gubbar!!! Nyårsafton är ju för alla!!!!


Så en och en halv timme kvar till den 10 augusti då jag fyller 39 år!

1 kommentar:

Jerry sa...

Jag hoppas du får en fin dag idag. Stort grattis från mig! Kramar!