torsdag 13 augusti 2009

Sjuk dag två - blä!

Jag upptäckte något härligt idag, att jag kunde förlänga lånet på mina låneböcker via internet, via bibliotekets hemsida, jag blev så glad, det var så enkelt.


Jag är hemma sjuk idag, var så även i går, och önskan att ha någon som skulle kunna hjälpa mig finns, speciellt i dag när jag behövde gå till apoteket. Som alltid när jag är sjuk önskar jag att jag hade någon som skulle kunna hjälpa mig, stötta mig, det vore en sådan lättnad. Men, i dag, även om det var jobbigt, så var det positivt att jag var tvungen att gå ner till apoteket, jag behövde luft, jag behövde röra på mig, jag satt och höll i mig inne på apoteket och var glad när jag var färdig, beslöt mig för att gå att köpa en kall dricka, och den hjälpte att lyfta illamåendet, lyfta dimman.


Jag kunde till och med gå till Maria Livs för att hämta ett paket, sedan spårvagnen hem för att äta lunch, ta en medicin till och vila, läsa, vila och bara finnas, i hopp om att det blir bättre under natten och möjligheten att komma till jobbet i morgon - så jag får känna det ”normala” igen.


När jag är hemma, känner jag mig alltid isolerad, bortkopplad från världen och instängd i mitt egna universum, mitt mycket lilla universum.


Min älskade små vänner ligger och sover, Azalea lekte med sin säng för en stund sedan, jag undrade vad det var för ljud som kom från sidan av min säng och fann en liten pälsboll brottandes med sin element säng, som hänger på min säng. Jag hängde den sängen där när jag höll på att möblera om i vardagsrummet, upptäckte att Azalea ÄLSKADE att sova där så där kvar hänger den. Vet inte riktigt varför den förtjänade en brottnings match.


När jag är sjuk blir sängen min mitt punkt, här ”lever” jag och det här var första gången som jag var sjuk sedan jag köpte mitt nya ”avlastnings bord” som jag har som sängbord. Det fungerar perfekt, här kan jag ha mina böcker, min dator, alla mina mediciner och finner att jag är glad över mitt val, glad att jag lyssnade på mig själv. Jag gläds åt det speciellt i dag när jag kan sprida ut mina böcker och glas, tallrikar och min älskade dator.


Jag vill bli frisk nu, hoppas den nya medicinen hjälper mig - det är tråkigt att må dåligt, jag gillar det inte alls.


Önskar det blir bättre.

Inga kommentarer: