tisdag 11 augusti 2009

39 år och en dag - känns bra...

Jag hade en underbar dag i går, den var spontan, på förmiddagen blev jag bjuden på lunch, vi gick till kronhusbodarna http://www.kronhusbodarna.nu/ , satt på innegården och åt biffstroganoff, det blåste, det blev ett litet ”båls hål” där inne, men det var varmt så det var ingen fara – ”det är alltid fint väder på min födelsedag” sa jag glatt, på himlen fanns mörka, mörka ”hotande” moln, men dom ignorera jag.

Vi tittade in på ett krukmakeri och filosoferade att det vore härligt att kunna dreja, det fanns vackra skålar och tallrikar, det var mycket vackra glasyrer. Efter det tittade vi in på en butik som hade lite av varje. Där fick jag en liten vit prinsesskrona i keramik, den är jätte söt, Lisa gav mig den som en födelsedagspresent.

Sedan var det tillbaka till jobbet, men jag kom överens med Lisa att jag skulle följa med henne till Magasinsgatan efter jobbet så jag stannade till klockan 16.00.

Vilka underbara affärer det finns där, vi tittade in i en butik som sålde lite 40-, 50–60-tals saker, de hade även en liten ”diner” liknande försäljning av kaffe och glass (Italiensk). Lisa hade sett en klocka där inne som hon tyckte om och önskade köpa till sitt kök, den var fin.
Vi tittade in i ett par olika affärer, en som bara sålde 60- tals saker, kläder och inredning, sedan min älskade ”Prickig katt” http://www.prickigkatt.se/ en sådan underbar affär där man kan hitta det mest underliga presenter eller gåvor till dig själv.

Bredvid ”Prickig katt” finns en Stadsmissions butik, kommer inte ihåg vad den heter, men den ligger i restaurang ”Dojans” lokaler, där fanns det mycket fint, jag skulle kunna vara där inne länge, nu var vi där inne säkerligen i över 40 min, jag hittade ett långt linne från ”ME&I” och köpte det för 75 kr som kanske var lite dyrare än det andra i affären. Men sådan underbar tjock bomull.

Nu var vi törstiga och hungriga, vi gick ner till en Italiensk restaurang där jag fick underbara Calamari med dip sås och mineral vatten och Lisa ett glas rödvin och bruschetta. Vi satt där ett tag, under markisen och trotsade regnet. Det blev en bra avslutning på dagen tyckte jag, jag var glad, nöjd, belåten och kände mig relativt harmonisk.

På spårvagnsresan hem läste jag lite i boken som Janet gav mig, ”Infidel” heter den, den är bra, fångade mig från första sidan. Det var varmt och fuktigt ute, åskväder utan åskan.

Det var skönt att komma hem, jag åt lite flingor, tog en kopp te och upptäckte att nu var det slut med min gratis tittning på Comhem, så nu kan jag plocka bort lådan och bli av med resterande långa kablar. Blev lite – ”vad ska jag göra nu” men det finns att göra.

Till min belåtenhet hittade jag saker att sysselsätta mig med, min succé på Tradera har svalnat, så nu kan jag flytta lite på allt ”packnings material” som jag samlat på mig och rensa lite bland det jag ska sälja. Började lite i går, men har en bit kvar.

Till min belåtenhet blev min födelsedag bra, tills jag ringde….


Inga kommentarer: