fredag 31 juli 2009

Fredag och kompledig

Jag vaknade och somnade om och om och om, gick tillslut upp efter klockan 13.00 och jag måste erkänna för mig själ att jag skäms. Men gjort är gjort och jag är vaken nu. Är kompledig i dag eftersom jag jobbade fler timmar än jag borde första veckan tillbaka från semestern, härligt att ha extra tid tillgängligt, speciellt eftersom jag upptäckte att det var lite svårare att resonera med mig själv under torsdagen. 


Fler tillbaka från semestern som sagt, och personer var åter, som jag inte anade att jag hade ”problem med” men som jag nu upptäckte att jag inte förstod, eller missförstod och inte tycktes göra mig förstådd för, om ni frötår vad jag menar.


Nu skall jag försöka hitta ett sätt för mig att inte låta henne påverka mig, och om något underligt sägs fråga hur hon menar. Inga fler oklarheter.


Gick ut en liten stund och tyckte om blåsten, det var uppfriskande och hjälpte till att rensa bort spindelväven som lagt sig över min hjärna, har nu lagar middag och är nöjd med min insats, jag förstår även att huvudvärken är en gåva från att ha sovit för mycket.


Nu är det helg, dags att tvätta i morgon, försöka laga lite mat så jag har två matlådor redo för nästa vecka i alla fall. Min telefon bör upphöra under helgen, sedan blir det bara min mobil som gäller. Inte många som ringer mig i alla fall, så det kommer att gå bra, mindre sladdar!


Olivia och jag har gosat, Azalea är som hon är och det är underbart att ha dem runt sig. Just nu ligger hon och snuttar i farmors gamla fåtölj.


Skönt!


Inga kommentarer: