fredag 21 november 2008

Sjuk igen...jä******ans !


En dag i dimma, kunde inte röra min vänster arm, den fungerade helt enkelt inte och tröttheten var en annan mot vad jag haft förut, det var som om jag var under narkos, eller på väg in i en narkos.


När jag vaknade andra gången var klockan 17.35 och huvudet bangade, munnen var torr och jag tvingade mig själv upp för att få mat i magen och dricka vatten. Det är obehagligt att tappa funktionen i vänster armen, helt plötsligt måste jag lära mig ett nytt sätt att sköta vardagliga saker.

Nu har jag bättre funktion i armen, klockan är snart 21.00, men det gör ont från skulderbladet ner till pekfingret. Jag kan använda den fast den är klumpig. Jag tycker inte om att vara sjuk, jag hade sett fram emot att se en hel månad som jag arbetat utan en ända sjukdag, men så blev det inte.


Jag har nu lärt mig, som jag sa i går, jag måste hålla energin nära mig, jag måste vara noga med hur jag spenderar den, det kommer inte vara så för alltid, det kommer en dag då jag kan spendera energin annorlunda, men jag skall låta min kropp bestämma när det är dags och hur det skall gå till.


Som sagt, min ambition är att jobba en hel månad utan en ända sjukdag, det skulle vara en enorm ära för mig, sedan kanske en till månad etc. Lätt mål kanske, men inte för mig, inte som det är nu i alla fall. Jag vill vara normal och klara allt som alla andra kan klara.


Tittade på gatan där lägenheten som jag blivit erbjuden är, det är ett landshövdingshus men det är där Triumf glass är, mitt inne i ett industriområde, nära till Friskis och Svettis, men när jag tittade in i trappuppgången fick jag en sådan deprimerad känsla så jag bestämde att det inte var för mig - MEN - säger jag nej här får jag inte söka lägenhet på 6 månader, så jag skall "gamble some " säga ja och hoppas jag inte får den, men det får jag nog eftersom den ligger som den ligger, men då får jag väl låtsas att jag tryckt på fel knapp. Fast det är inte ärligt - hm...


Nu när jag varit sjuk idag är det bra att jag bor där jag bor, nära till en affär där jag kan få hjälp om så skulle behövas, de känner mig, nära till spårvagnen och en Vårdcentral. Den andra lägenheten är bara 4 kvm större än min och utan balkong så...Jag trivs i min lägenhet och vad jag söker är lite större ytor så jag kan ha mina målar grejer uppe, nu gäller det att stuva och ett större projekt när jag skall ta fram mina målar saker, men annars har jag det väldigt bra här, underbart badrum, sovrum med balkong och relativt ny renoverat kök, lugnt, trevliga grannar och lätt att få tvättid.


Förändring är väl vad jag är ute efter, men jag har det väldigt bra här, det verkar vara en stor del av mig, alltid tro att det är bättre någon annanstans, eller med någon annan sak. Men jag tycks aldrig bli nöjd. Det är något jag skall arbeta med, fast när det gäller min mobiltelefon och byte från SonyEricsson tillbaka till Samsung är jag väldigt nöjd med, med SE var jag tvungen att ladda den varje dag, men Samsung där håller batteriet mycket längre, helt underbart. Älskar tekniska grejer och klura ut dess användning.


Nu hoppas jag att min lördag kommer att vara lite mer aktiv än idag, det verkade vara en sådan klar kyla ute, det var underbart att andas in klar, crisp kall luft, se små, små iskristaller, det var så skönt. Jag vill ut i livet igen, endast varit från den två dagar men det upplevs som en evighet.


Sjuk är lika med BLÄ jag känner mig som en sådan andra eller tredje klass människa, en människa som inte klarar något, det gillar jag inte, jag gillar INTE ATT VARA SJUK, att vara sjuk och ensam ta hand om mig är pest och kolera, för jag orkar inte alltid.


Imorgon - The sun will come up, tomorrow....


"Whether you think you can or whether you think you can't - you are right."

Henry Ford

Inga kommentarer: