söndag 23 november 2008

Nu kommer dom


I morgon klockan 07.30 kommer en kille som skall laga sprickan i väggen, jag vet inte om han eller dom skall börja i morgon eller bara komma för att titta på vad han/dom behöver för saker, men ett steg närmre. Det skall bli skönt att få det iordning gjort samtidigt som jag kan känna en viss...ojojoj...dammigt, lite omställning över en tid, men det blir bra till slut, det är det som är roligt. Vet inte hur länge det kommer att ta, det får jag höra i morgon, en vecka kanske två?
Har en lugn själ, har duschat, tagit hand om mig själv och det känns bra, vet inte riktigt vad morgondagen kommer att ha med sig, men det är befriande, i morgon är i morgon och idag, i dag, jag kan ta det ögonblick till ögonblick, stund till stund, längre än så behöver jag inte ta det.
Jag oroar mig för saker som inte har hänt, som kanske inte kommer att hända, jag oroar mig för vad mina medmänniskor kommer att säga men som jag inte vet om de kommer att säga, all energi som rinner ut ur mig över saker som kanske eller kanske inte kommer att hända, den energin skall jag nu försöka så gott jag kan att spara, jag behöver det till annat.
Helgen har handlatt om att spara energi, "tanka" på mig energi, se till att jag fyller mig med saker som jag behöver, saker som jag kan använda för att komma i håg att inte spendera allt som jag sparat på mig på ett kort. Att det skall vara så svårt? Men jag blir så exalterad ibland, vill dela med mig, jag har åsikter och vill bli hörd, jag vill inte sitta tillbaka och bara acceptera vad andra säger, även om det skulle betyda att hushålla med energin mer. Kanske kan jag hitta en balans gång mellan de två.
Nu är det dags att göra mig redo för min säng, jag skall läsa lite ur min bok, en deckar historia/mysterium som är satt i Egypten, nytt område för mig, det handlar om arkeologer och lite om historia, det tycker jag om. En ny bok stil för mig och jag blir som sagt alltid glad att hitta en ny stil som passar min smak.
Nu bör mitt bokpaket nått Janet i Amerika, det känns skönt att äntligen få skicka henne en present, efter det att hon skickat mig en T-shirt och kokbok från vår favorit fil "The Whistelstop Café" Stekta gröna tomater lagade hon åt mig från den, det var gott.
Be True to you!

Inga kommentarer: