lördag 8 november 2008

En kväll


En vanlig lördag kväll, jag har "the female curse", det är underligt med vid 14.20 i fredags eftermiddag kände jag att det var dags, något ändrades, fick feber, en aning, jag började vissna och jag passade på att gå hem, jag hann köpa lite förnödenheter och sedan var det nedräkning.
Jag vet att det går över, jag drömmer om att det inte skall påverka mig på samma sätt den här gången, att det skall gå bättre, i stället för 7 dagar att det bara skall vara fyra dagar. Att det inte skall göra lika ont, men!?
Att det började på fredag är en "blessing" nu har jag helgen på att "åma" mig hur mycket jag vill, jag behöver inte åka någonstans, inte göra något alls, utan bara ta det som det kommer.
Jag har haft det bra, jag har sett reprisen på "Eastenders" på BBC, jag måste hänga med har dock märkt att om jag missar ett par avsnitt så är det ingen fara direkt, jag kommer snart in i plotten igen, det är som "The Bold and the Beautiful" en dag kan vara hur många avsnitt som helst. Det är perfekt "må dålig" TV eftersom det inte krävs så mycket att hänga med. Påminner om när jag var tonåring och läste "Harliken" böcker, kärleks historier, brukade läsa dom efter det att Monica var klar med dom. Enkla historier, lätta att lämna och återkomma till, upptäckte dock snart Agatha Christie.
Det behövs lite enkla nöjen i livet, som att titta på Olivia och Azalea när det springer fram och tillbaka och jagar varandra, att hålla på med handarbete, pyssla, fundera ut saker och bara vara, ingen stress ingen press, nu när sjukintyget är skickat och jag haft en dialog med FK, släpper jag taget av att hålla i allt som snurrar i huvudet, jag låter det virvla ut genom mitt öra, kanske är det därför jag får infekterade talgköttlar i öronen, alla dumma saker som jag täcker måste ge mig en sista "spark" innan kvasten sopar ut dom ur mitt huvud!!!!
Ok - akne i örat, men det låter bättre med infekterad talgköttel, erkänn att du blev lite imponerad av detta "sjukdoms" tillstånd!!! Ja, jag tänkte väll det...nähä, ja, ja!
Nu är klockan snart 23.20, Sopranos på TV 24, jag har det som bakgrunds ljud, jag och toaletten är bästa vänner för ögonblicket och jag håller på att försöka inte tänka på du vet vad!
En lördag kväll som de andra, det verkar länge sedan jag var kry under en helg! Det skall jag arbeta med!
På tisdag skall jag till Gynekologen - förhoppningsvis kan vi komma fram till en lösning!
Allt är som det skall vara, allt är som det skall vara!
"Nothing in life is to be feard. It is only to be understood."
Marie Curie

Inga kommentarer: