tisdag 11 november 2008

Kylit


Det har blivit kallt i lägenheten, när det blåser blir det ofta kyligare här inne, jag brukar stänga till ventilerna under vintern, i alla fall den i vardagsrummet. Måste erkänna att det är väldigt kallt här inne i kväll, har legat under fleece filten ett tag och har haft äran att ha Azalea i knät hos mig en stund, efter ett tag blev hon nog irriterad över att jag satt och gosade med hennes små, små tassar. De är oemotståndliga, helt underbara, hur skall jag kunna avstå från att hålla dem i min hand?! Det var väldigt mysigt, hon värmde och det kändes ända in i hjärtat.

Har idag införskaffat Viktväktar mat att ha i frysen på jobbet, måste korrigera detta beteende, jag har nu slutat med Syndol, muskel avslappnade tabletten, Treo är svårare att avstå, även fast det inte är ”beroende” framkallande enligt läkaren på Vårdcentralen, jag tog dock 6 tabletter per dag, men enligt läkaren så var det inte ett missbruk, till dessa Treon brukar jag ta ca 4 Syndol (med codien) alvedon ca 2 st, men det var visst ingen fara, förutom att jag upplevde fysiska problem med magen – who would have thought?! – det fanns också andra problem knutet till detta. Men nu återstår endast Treon och tyvärr verkar det som om jag verkligen tycker om min vän, men det är ett val och jag hoppas att jag snart, väldigt snart väljer annorlunda!

Något som påverkar mig varje dag är min övervikt, men kan erkänna att jag blundat för det självklara ända sedan det blev uppenbart att jag inte kunde genom gå en Gastric Bypass, jag har ätit på utan konsekvenser, jag har haft bra stunder då jag gått upp för trappan på jobbet ett par gånger, jag har gått upp för mina trapper ett par gånger. Så med VV mat i frysen på jobbet kanske jag förebygger besök till McDonalds. När det börjar regna brukar det alltid slå mig att jag kan promenera hem, sedan när det inte regnar då verkar den iden bort flugen, jag som älskar att gå! Jag kan alltid göra ett försök och se vad jag tycker!

Jag funderade på att gå med i VV för 4:e gången, men jag vet vad det är jag skall göra, så det är mer att knuffa ut mig genom dörren, jag tror att det handlar om att jag även här gör aktiva val, jag blir trött bara jag hör det. Men mitt val, om jag vill gå ner i vikt måste jag göra arbetet tyvärr och det är väll det jag inte vill!! Fast, nu, Marie, nu får det vara nog, dags att ta ansvar över min fetma!

Det har blivit kallt i lägenheten, men jag har mina älskade tofflor (Ugg boots) som jag köpte i New Zeeland på mina fötter, varma mysbyxor, och en filt runt axlarna, en rykande kopp te på skrivbordet och ljudet av regn smattrande ner mot fönstret, mina två små pälsklingar ligger och sover på sängen, det är tisdag kväll och även fast det har börjat bli kallt i min lägenhet har det börjat bli varmare i mitt hjärta, varmare i mitt hjärta för mig, jag tycker bättre om mig själv idag en för en månad sedan, och det även fast jag är överviktig!


”Imagination is more important than knowledge.”
Albert Einstein

Inga kommentarer: