tisdag 10 februari 2009

Var det fullmåne i natt?



Min älskade lilla buse Azalea höll lådan i natt, lekte som tusan och när inte skojbrottningen och jagnings lekarna med Olivia räckte till (lät som det gick vilt till där i bland - nästan så jag trodde de drog blod) så fick jag besök av en blåögd liten dununge med en kattmynt anka i munnen.

Azalea släppte ner den i närheten av mig och vinken var hur klar som helst - LEK MED MIG - vad kunde jag göra?

Men när jag vaknar vid 02.00 av en anka i ansiktet och sedan 03.45 så började tålamodet tryta. Men jag kunde inte stänga min dörr - även fast jag hotade med det vid flera tillfällen. Olivia var klok nog att dra sig undan, så det var bara jag och Azalea.

Men jag fick i alla fall kanske 3 timmars sömn och kom upp för att komma i tid till jobbet i morse!! Jag var så duktig!!

Av andra kattägare i fikasoffan fick jag höra att det visst var fullmåne, så där i ligger kanske svaret för dessa nattlekar med kattmynta ankan, men vem kan motstå en sådan underbart söt och charmig spinnande dunbolle!!

Hoppas på sömn i natt - fast det gör väldigt ont i halsen - ajajaja så synd det är om mig!

Inga kommentarer: