söndag 15 februari 2009

Realistisk

Har kommit fram till att jag inte har råd att åka till min kompis bröllop i Cape Cod, USA, det blir för dyrt och jag har inte pengarna. Har försökt att hitta alternativ, men de är inte bra för mig i längden och jag anser inte att jag skall sätta mig i en ekonomisk ohållbar situation för att vara med. Jag får vara med i tanken i stället. Jag som älskar bröllop, men det är bra att jag ser på det realistiskt.

Vanligtvis har jag en tendens att flyga i väg med otroliga planer och drömmar, och ofta så ställer det till mer problem för mig än vad jag önskar se. Jag är trotts allt duktig på att leva med skygglappar. Men sedan nyåret har jag som sagt behov av att leva mer öppet för mg själv, verkligen se vad det är jag gör.

Det är inte mycket jag gör i livet, men det känns som något rör sig inom mig, någonting nytt, var sak får ta sin tid och det jag önskar är att skapa en stabil grund för mig att stå på, för mina upp och ner kommer jag har för resten av livet, jag behöver hitta ett sätt att leva med det som kan hjälpa mig, hjälpa mig att inte känna mig så misslyckad var gång dalen kommer. Mina höjder är inte lika jobbiga för mig – förutom att jag bränner massor av energi, det är dalerna jag är rädd för, rädd att jag skall ställa till det!

Jag vet att jag har det jobbigt med vänskap, jag önskar det, men just nu orkar jag INGET och det är inte bra för att bygga vänskap, men när denna tanke började snurra i huvudet mitt kom en klok figur in och sa ” du behöver inte fixa allt på en gång!” men i min värld vill jag allt nu, nu, nu och i går!

Men sedan början av februari har jag inte gjort mycket annat än varit sjuk, jag är så less på det att det är svårt att förklara. Men det känns att det inte är som det skall när jag vill, men kroppen inte går med, jag är helt slut. När det är bättre kommer jag att fira med en promenad, ut och gå, gå, gå och andas luft, höra fåglarna och bara njuta!

Och eftersom jag inte skall åka till USA kanske jag kan ta en kortare resa istället, lite närmre, jag tänker, London, Paris, Köpenhamn skall i alla fall tillåta mig själv dagdrömma lite!

Inga kommentarer: