lördag 14 februari 2009

Lägenhets erbjudande nummer ?


Djurgårdsgatan 43 E i Majorna, en 2:a 56 kvm stor i det bruna Landshövdninghuset vid Shell macken, jag har allt sett det när jag åkt med 11:ans spårvagn jag tycker att det är fint. Men jag är som sagt sjuk och min väninna fick gå och titta på den i mitt ställe.

När jag pratade med hon som skulle visa lägenheten var hon noga med att påpeka att lägenheten behövde åtgärdas innan inflyttning, skåpluckor saknades, garderobsdörrar saknades, golvmatta i hallen, luktade illa i badrummet – fast det är i alla fall helkaklat! Och det var slitet. Jag hade försökt att få tag i mannen från Familjebostäder som skall inspektera den för att få en slags garanti för att det kommer att vara åtgärdat innan jag flyttade in – om jag får den, den står tom och de som har lägenheten har fått ok till ommålning, det skulle dock vara skönt att få det gjort innan jag (om) flyttade in.

Jag har till måndag på mig så jag skall försöka få tag i honom under måndagen, annars får det vara tror jag – jag har det som sagt bra här, där jag är!

Jag har fortfarande väldigt ont i halsen och har fått feber igen, har även lite fin hosta som kommer och går, har nu lovat mig att hålla tyst eftersom det gör ont att prata och stämbanden behöver vila. Ironiskt att det skall vara så svårt att vara tyst!

Här hemma är det STÖKIGT och hårigt och pälsigt, nästan så jag tror att jag bojkottar mattor, ok, Olivia och Azalea ÄLSKAR mattorna men … allt hår, det blir så snabbt nytt, dammsugit och nästa minut är de där och rullar sig så gott! Kanske en rakning? Bättre pälsvård från mig kanske. Sedan släpper även jag hår skall du veta! Blä!

Hoppas och ber att influensan ger sig, vill ut och njuta av frisk luft!

Inga kommentarer: