måndag 23 februari 2009

Bad Hair Day


Det kan gå månader, månader av att jag tycker om mitt hår, och så en dag blir det bara stopp, inget känns rätt, den där sne- luggen som jag önskade blev det inte mycket med, håret bara hänger och det blir liksom inget med det. Färgen ser matt och urtvättad ut och oavsett vad jag gör känns det inte bra.

Sedan får jag för mig att mitt hår snabbt ser smutsigt ut och luktar illa, jag svettas relativt mycket från hårbotten så luggen, så som en är, klistrar sig fast på pannan. Så i dag ringde jag min frisör för att boka en tid och fick en först i mitten av mars, om ca fyra veckor, inget att göra, jag tycker så mycket om min frisör Camilla så jag väntar hellre än att gå till någon annan.

När jag kom hem kände jag att jag måste få något gjort med min lugg innan jag blir vansinnig (detta ett problem jag kan lösa) så jag ringde och pratade med Camilla och jag fick komma in i morgon efter hennes sista kund klockan 15.00 – hurra!!

Det andra problemen orkar jag inte ta hand om just nu, jag har loopen gående fortfarande, men jag kan inte hantera det utan det får vänta ett tag om det nu går, för snurra kommer den loopen göra oavsett om jag har tid eller inte.

Hos terapeuten i dag pratade vi huvudsakligen om min sjukskrivning eftersom den tar slut på lördag, jag har haft en tuff helg och jag var inte ok i morse eller nu heller för den delen, så när jag pratade med medmänniskor som förstår ja, då kan jag släppa taget en stund, de hjälper mig att bära en liten stund, jag kan andas ut. Jag hade dock världens panik attack när jag gick dit så jag var genom svettig.

Nu är det måndag kväll och klockan är lite efter 19.00, jag är helt slut och har faktiskt unnat mig en dusch, jag hoppas på en skön natts sömn och att jag får möjlighet att landa lite och skapa lite mer harmoni inom mig.

Har inget hört från min vän, jag är feg, jag vågar inte ringa.

Jag har idag på börjat min plan till en ny tatuering, har mitt skissmöte den 20 mars, killarna är så upptagna, det skall bli skönt, gillar den smärtan, det känns renande. Har dock inte råd med en så stor som jag tänkt.

Jag måste har någon dröm, något att arbeta fram mot.

(inte jag på bilden - tyvärr)

Inga kommentarer: