söndag 8 februari 2009

Råd inte taget


Jag gillar inte juice med fruktkött, det har jag kommit fram till under dessa senaste tio dagarna, min favorit juice är ”Bravo” med äpple, passionsfrukt och apelsin, till min sorg har min närbutik slutat sälja Bravo juicen, hur skall jag klara mig?!

Har ringt sjukvårdsupplysningen och fick sitta i kö i 27 min, men det var ingen fara, satt och tittade på TV samtidigt, fick lite tips eftersom jag har problem med andningen och väldigt ont i halsen. Hon tyckte att jag skulle åka in till Axess akuten men jag vill inte det. Jag kommer ihåg mitt toalett stopp där för två – tre veckor sedan, alla människor, allt hostande och snörvlande och jag vill inte sitta där i ett par timmar, så jag hoppas kunna gå till arbetet i morgon och då kan jag gå till City Akuten, betala 500 kr giochförsig, jag vet, idioti, men jag klarar INTE AV att sitta och vänta så länge.

Det är ansträngande att andas, när jag hostar tappar jag andan och det tar ett tag innan jag lugnar ner mig, men jag försöker ta det lugnt och hålla min hals varm – säger jag här där jag sitter utan halsduk med bar hals i drag – hmmm – skall hämta halsduken! Så mycket bättre!! Jag längtar UT – ut till frisk luft, syre, rörelse, en mer strukturerad dag, i stället för sova, sova, hosta, hosta , snörvla och äckla mig. Jag längtar efter att, ja, jag längtar efter en vardag!

Har inte drömt så mycket under denna vecka, i morse när jag somnade om drömde jag att Olivia hoppade ner i en kanal och dök kom upp till ytan med en död man, sedan kom hon tillbaka till mig efter det att hon blivit infångad vill säga. Azalea rymde också och jag blev orolig, det var massor med konstiga saker, bröllop, pride parad, vinter, hotellrum, kapell, öppna kistor, ja allt möjligt. Men generellt så har jag inte drömt mycket, bara somnat och pang vaknat!

Att vara förkyld eller ha influensan är som att stiga in i ett tom rum och inte komma ut innan stormen passerat, det känns jätte konstigt – eller hur, speciellt om man som jag bor ensam och inte träffar någon annan under tiden jag är sjuk.

Jag vet, mycket tjat om att vara sjuk – förhoppningsvis kan jag börja intressera mig för andra saker snart! T.ex. som en sida jag hittat http://www.towemy.com/index.php jag älskar hennes virkade saker och hennes kreativitet, det bara brinner inom mig att hitta en egen plats i det kreativa som denna tjejen - UNDERBART!



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh tack tack tack för dina snälla ord Marie! Ha en bra vecka! Kram! /TM