torsdag 4 september 2008

Oh my Golly gosh...

När man frågar en fråga, som jag gjorde, måste man vara beredd att ta itu med svaret, och jag är stolt över min förmåga att hantera det, jag fick min misstanke styrkt och det kändes underbart. Nja, kanske inte underbart men det förklarade en hel del, men istället för att sätta mig i "stackars mig" position var det mer som, ja, vi har alla olika upplevelser av en och samma situation. Det bästa av allt är att jag känner mig starkare, tryggare i min förmåga att överleva "svåra situationer".

Sanningen är som den är, jag befinner mig där jag är och jag får utgå från det läget och arbeta mig framåt och åt ett hälsosammare håll. Ja, jag svettas, ja, jag är överviktig, ja, jag har dåligt självförtroende och självkänsla. Men det är saker som kan förändras allt är inte över, även fast det upplevs så just nu, jag är inte på topp och det är jobbig. Men jag har val, jag kan välja annorlunda.

Jag antar att det skulle vara skönt att få hjälp att bära, att få hjälp att andas i bland, men det är dock detta, idag frågade jag en svår fråga och hanterade svaret väl!

Jag är stolt!

Inga kommentarer: