fredag 5 september 2008

Kvinnliga problem


I dag hände det, det som jag anat hela veckan, väntat på, det är skönt att det händer "The Female Curse" skönt att få det avklarat och att det händer nära in på helgen så jag kan lida och vara sjuk hemma, inte behöva känna någon stress, acceptera att det gör ont och gå igenom det.
Samtidigt vore det förträffligt att få lite hjälp av en "Female Warrior" låna lite styrka och kraft, klart jag är en enda stor bebis när det gör ont i magen, hatar det, eller hata det är kanske ett för stort ord, men jag gillar det inte. Men eftersom det nu börjat vet jag att det finns ett slut, och det gör saken lättare. Det var min samtalsterapeut Annuka som lärde mig det - att det finns ett slut - jag ringde henne för att avboka ett möte, hon ringde tillbaka och jag grät som bara den, hon pratade med mig, frågade mig om det var något som jag kunde göra för att bryta tankarna. För när jag hamnar här, sker något konstigt inom mig, jag tror att hur jag mår nu kommer att vara för ALLTID.
"Du har varit här förr", sa Annuka, "Du kom igenom det då, varför inte nu?" Drama Queen som jag är så är det INGEN som förstår hur dåligt jag mår, hur jag skäms för att jag är hemma från jobbet, jag ser det som ett misslyckande, en svaghet. Men Annukas ord ekar inom mig, ok, det är jobbigt, men nu har det börjat, väntan är över, jag kan komma igenom det! Jag har gjort det förut!
Mina fötter är kalla, min mage xxxl, huvud dunkar och axlarna svettas, jag har Sahara och Antarktis på min kropp, i sängen vrids jag mellan för varm och för kall, hittar inte ett bekvämt läge. Men det kommer att gå över, nedräkningen har börjat, det är något att glädjas över. Ingen panik denna gång, det kommer att passera, lite oväder får man räkna med och stormen kommer att bedarra.
Har beställt en ny Bänkdiskmaskin och skall lämna tillbaka den andra till ElGiganten, hos OnOff tjänar jag 894 kr samt dom hjälper mig att installera, det är bara att ringa när Diskmaskinen levererats. Jag är nöjd, nu är det bara att lösa leveransen tillbaka med den andra Diskmaskinen. Men oj vad det känns skönt att lämna tillbaka den. Eftersom jag jobbar med service själv är jag extra känslig för dålig service, även om jag varit oklar behöver inte säljaren vara i försvar på en gång och dra slutsattser som inte hade något med mitt ärende att göra. Speciellt eftersom jag erkänt att jag kan ha varit oklar! Men, men, nu är det löst! Jag har lärt mig en läxa!
Styrkan kommer ibland, i bland när jag minst anar det.
Jag, du, vi - är mycket starkare än vad vi själva tror, vi kan alla vinna våra privata slag, vi kan alla mer än vi tror!


Inga kommentarer: