torsdag 25 september 2008

Energi givande



Har haft en lugn dag, var på fotvård, underbart skönt, fick ett inlägg till knölen vid slutet av stortån, det heter något fint namn som jag inte kommer ihåg. Det var underbart att bli om pysslad, cyklade faktiskt ner, blir lika glad varje gång jag kommer ihåg hur roligt det är att cykla!

Efter mitt besök hos fotvården cyklade jag och hälsa på min kusin Anna och hennes 7 veckor gamla dotter Elin, Elin är socker söt, underbar litet knytte som bjöd på leenden och jag fick hålla henne, hon somnade på min axel, jag blev så rörd att jag började gråta, som gjorde så Anna började gråta, det var så underbart att känna Elin andas, hennes hjärta slå och hennes hand på min hals, jag blev så rörd, underbart.

Cyklade hem, solen sken och träden är så otroligt vackra, det var härligt att vara ute så fräscht så stimulerande, blev extra stolt när jag lyckades cykla upp för backen på vägen hem, den är inte så brant men den är lång, hade knappt någon luft kvar i lungorna när jag kom upp, kanske skall komma ihåg att andas under tiden jag anstränger mig, jag har faktiskt träningsverk nu, i armarna för jag spände dom och i benen. Jag är glad att jag tog mig för att göra dessa små aktiviteter idag, hade jag stannat inne kanske jag inte fått den energin som jag fick av min lilla tur ute i den verkliga världen.

Jag glömmer så lätt bort vad det är som ger mig energi och vad jag mår bra av, jag tar den bekvämare vägen, men den är inte alltid den bästa för mig. Jag har dock tagit en liten sovstund vid fyra, sov två timmar, jag behövde det, det var också skönt, fridfullt.

Nu är det snart helg och jag skall försöka ta hand om min oreda och rensa lite på vinden i mitt förråd så jag kan få plats med andra saker. Har en hel del saker som jag inte vet varför jag sparar på, tror faktiskt att det kan vara hälsosamt att göra mig av med lite saker igen. Japp, har gjort det förr.

Det har varit en behaglig dag, nu har jag tagit min dusch, nu är jag förberedd för imorgon, det är i alla fall vad min inställning kommer att vara inför imorgon!

Jag skall försöka, ett steg i taget var det!

"Hope sleeps in our bones like a bear waiting for spring to rise and walk."

Marge Piercy

Inga kommentarer: