fredag 12 september 2008

Lägenhets erbjudande nummer 3





Jag anmäler intresse för olika lägenheter som kommer upp på

Familjebostäders omflyttningssidor (för hyresgäster) så i onsdags kom ett erbjudande om en tvåa på 62 kvm på Såggatan, där har jag faktiskt bott i andra hand 1993, inte på 38 B, men lite längre ner på gatan. Jag blev glad för hyran var 4200 kr ny renoverat kök och badrum, lyx älskande som jag är tyckte jag det var toppen. Tills jag rullade ner för att se vem jag skulle ringa för visning.

OBS hyran är 5717 kr, där föll det för mig, även fast jag satt och räkna på om det skulle gå, men eftersom jag fortfaranade - tyvärr - är sjukskriven och även om jag jobbade 100 % skulle det bli mycket för mig. Så jag tackade nej, jag tittade inte ens på den, jag frågade om jag kanske kunde få ett annat erbjudande istället eftersom jag bara får tacka nej tre gånger, sedan blir jag "avstängd" tre månader. Jag hade sökt denna lägenhet med tron om att hyran var 4200 kr, men han sa nej, det betyder att jag tackat nej två gånger, ja två gånger, så nu får jag vara lite mer vaksam med mina nej, kanske mer så med mina sökningar.

Nu är det som sagt inte så att jag MÅSTE flytta, jag har det bra här, nu är bänkdiskmaskinen installerad, Christer från ONOFF kom igår och det gick hur bra som helst att installera den, vi tog tillslut bort en av dörrana till skåpet under diskbänken. Eller Christer gjorde det, eftersom jag inte mår bra satt jag mest och pekade. Åter igen skämdes jag för hur jag såg ut och bad om ursäkt för det!! Skyllde det på min sjukdom - igen bra att gömma sig bakom. Säker på att det inte spelade honom någon roll. Jag gladde mig åt att jag kanske gjorde bort mig och såg ut som "hej kom och hjälp mig", men Christer visade mig sin "butt crack" rörmokar style hihihihi!!

Marie - super hjälten - (jag skäms som en hund) kom och hämtade den andra bänkdiskmaskinen och lämnade tillbaka den till ElGiganten och meddela vad vi tyckte om deras service. Hon fick tom dem att betala tillbaka halva frakten, super tjej som hon är, jag gav henne den Polarn och Pyret tröjan med hjärtana på som tack, jag var så tacksam och skämdes så, jag visste inte hur jag skulle bete mig!

Nu är jag trött på att må dåligt!!! Skit trött på det, jag mådde lite bättre i går och så igår kväll - pang med magen - men vet ni vad!? Jag tror min kropp har skapat ett eget antabus mot fett, onödigt fett, för jag hade ätit en 100 g chockladkaka - schweitzernöt - 30 min senare fick jag sådan magont så jag faktiskt trodde jag skulle svimma - så kanske är min kropp inne på att jag skall "lura" mig själv att jag genomfört en Gastro By-passoperation?! Jag önskar att jag hade det, jag beundrar Mia som gjort det, det går bra för henne och jag beundrar henne jätte mycket, avundsjuk också om jag skall erkänna det!

Min högsta önskan nu är att må bättre, hämta Olivias nya klösträd på Preem macken på Karl Johansgatan och gå till jobbet på heltid mestadels av nästa vecka. Ingen omöjligt, orealistisk dröm, drömmer även att äta bättre, och testa min diskmaskin, kanske skall jag prova om jag kan gå ut? Ok, ingen succé förra gången men....

Har varit super negativ den senaste tiden känner jag.

Min dröm är också att en dag äga en Queenslander, som på bilden, med veranda runt huset, frangipani träd, jasmin, lavendel och citron träd. Cicadas som sjunger om natten, grodor och flying foxes + fruit bats. Om inte det kanske ett radhus i Kungsladugård med ett äppleträd i trädgården och ett japanskt körsbärsträd, doft jasmin och lavendel Men en Queenslander, med fläktar i taket, en varm vind genom huset, sitta och dricka en kall dryck på verandan när solen går ner, må bra, bara fötter och glada tår. Frisk, kry, harmonisk, jag vill må bra igen.

Jag vill må bra, fysiskt och psykiskt, jag ska lära mig att sova igen, jag skall lära mig att promenera igen, cykla igen, vara mig igen, det kommer att gå bra, huvudsaken är att jag inte tror att som det är nu kommer det alltid att vara, jag mår dåligt fysiskt just nu, det kommer att gå över!

"God bless our contradictions, those parts of us which seem out of character. Let us be boldly and gladly out of character. Let us be creatures of paradox and variety: creatures of contrast; of light and shade: creatures of faith. God be our constant. Let us step out of character into the unknown, to struggle and love and do what we will.

AMEN"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go for the moon. If you don't get it, you'll still be heading for a star!

Marie sa...

Underbart, underbart!!Den tar jag och stoppar i hjärtat!