onsdag 17 september 2008

Frissan



Jag har idag varit hos frissan, världens bästa frissa som heter Camilla och finns hos Hårmästarn' på en sidogata till Avenyn, vid spårvagnshållplats Valand, så går man bara över gatan och förbi 7-eleven, där finns en jätte härlig salong där man alltid känner sig välkommen och kan riktigt slappna av, det är så skönt. Klippte mina toppar och tonade håret, sedan använde hon plattången så jag kände mig extra fin när jag gick där ifrån, jag är jätte nöjd, vi gjorde luggen lite tjockare också, det behövdes. Lite fattigare men otroligt glad gick jag där ifrån.

Hämtade de CD skivor som jag beställt, en liten blandning av min favorit musik, har glömt hur gott det är att bara sitta och pyssla med något och lyssna på musik, jag har det oftast tyst eftersom jag arbetar med telefon hela dagarna så är det så skönt att ha det lugnt när jag kommer hem, det och det faktum att de håller på att bygga om i Nordstan där vi sitter så vi har dessa stora borrar - du vet sådana som dom har vid vägbyggen, "jackhammer" och det är kallt - skönt för mig (+13 grader), vi fick värmefläktar från byggbolaget, men i morse hade de orsakat kortslutning pga. överbelastning : )

Det var skönt att gå tidigare idag, 11.30 gick jag, hade samlat på mig lite komptid, när jag kom till Majorna blev jag "nykär" igen, jag älskar att bo åt detta håll, satt och väntade på spårvagnen efter jag hämtat mitt paket, tittade upp för backen mot mitt hus där borta och det var så vackert, löven har börjat ändra färg och det var lite kyligare i luften. Jag skäms nästan för att säga det men jag tycker faktiskt om hösten, när löven byter färg och luften luktar krispt. Jag tycker lika mycket om våren, jag tror det är själva övergången jag gillar oerhört mycket.

Det har varit en bra dag, Olivia kanske får en kompis - kanske - jag har en samling på fem böcker som ligger och väntar på att bli lästa, ja sex, men jag läser den 6:e. Olivia tycks gilla sitt nya klätterträd, jag har en diskmaskin, jag kan kolla på "Mythbusters" som jag älskar, kan få reda på en massa och skratta, härligt.

Fast det bästa med idag var nog mitt samtal med min frisör Camilla, jag hade en "light bulb moment" det gick helt plötsligt upp för mig att mina skyldigheter när det gäller mitt liv är till mig, jag har ingen skyldighet att göra så att andra tillfrisknar på min egna bekostnad. Det var lite mer än så, men utav respekt för personerna inblandade så berättar jag inte allt : ) Men det var underbart, jag kan inte riktigt förklara känslan!

Jag tror också att jag skall sluta säga " jag ber om ursäkt att jag är tjock" till främlingar som jag kommer i kontakt med, även fast jag så desperat vill att de inte skall vara generade av mig och min storlek, så jag brukar säga till dem att jag vet - även fast jag inte vet om de tänker på det över huvudtaget : ) Jag skall nog sluta prata om min storlek och jobba på det lite bättre!

"Perception is a mirror not a fact. And what I look on is my state of mind, reflected outward."

"A Course of Miracles"

Inga kommentarer: