torsdag 31 juli 2008

Värmeslag




Olivia vet vart man skall ligga för att hålla sig sval, på balkongen får hon bara vara under uppsyn och där är det skönt att ligga på bordet, fläktar gott och det är en precis lagom plats för henne, annars har hon tagit till att ligga under min säng, nu när jag har städat bort allt bråte därifrån, la dit sittkudden och den har blivit hennes lilla säng. Så gott att se hennes små fötter (tassar) sticka ut från under sängkappan, eftersom jag har fläkten på inne i sovrummet, nästan none stop, får hon det svalt där under.

Själv ligger jag vid fläkten och läser, jag mår som sagt inte så bra av denna värmen, plus att jag har fått vansinnigt ont i magen, har nu tagit ett par tabletter, men jag hoppas att det skall gå över så snart som möjligt. Inget roligt, det positiva är att jag har inte drukit Cola Light på tre dagar nu - och fiser inte lika mycket hihihi - och jag var på väg att beställa pizza till middag men gjorde det inte tillslut, mest för att inget lät speciellt gott - det kan jag tacka värmen för!

Min fjärde dag av semester, prata med min mor idag, tror hon blev besviken att jag inte kommer till Skåne för besök, jag vill inte göra henne ledsen, men jag har mina små projekt här hemma. Kanske åker jag och Monica, min syster på en snabb visit när jag hälsar på henne, vi får se.

Jag fyller år om ett par dagar, 10 för att vara exakt, 38 år, fast jag har sagt att jag är 38 år sedan jag fyllt 37, men jag tror jag stannar med 38 år detta år framöver.

Har också bestämt att något gott kommer med detta med lägenheten, spännande att se vad!

Japp, vem vet, jag hoppas fortfarande på svalare väder - sorry!

"There are no failures - just experiences and your reactions to them".

Inga kommentarer: