fredag 25 juli 2008

Ojoj


Det är varmt, bra för alla som har semester, Olivia har lagt sig på golvet, ligger som en liten matta, svalare där kan jag tänka mig! Jag kände mig som en stor röd boll idag, men jag tog beslutet att DET ÄR VARMT, inte mycket jag kan göra åt det, jag kommer att svettas och bli alldeles röd i ansiktet, men "big deal". På spårvagnen var det ganska svårt att andas, kände inget av de öppna fönstrena, men, gjorde inget för vet ni vad!!!!?????
JAG HAR NU BÖRJAT MIN SEMESTER!!!!!!
Är så stolt att jag klarade mig hit, att jag två månader i rad klarade av att gå till jobbet varje dag jag skulle, att jag klarade av att jobba heltid två dagar förra veckan och tre dagar denna veckan. Jag är super stolt!!!
Att vara på väg tillbaka betyder otroligt mycket, speciellt när man får en chans att prova på det som jag har fått. Att komma 08.00 och åka hem 16.00, att göra vad andra gör varje arbetsdag, vad jag borde göra varje dag.
Eftersom jag nu har semester har jag bestämt mig för att prova att följa den diet som jag skall göra två veckor innan operationen, kan jag klara det i två veckor så vet jag att det går, det är ju ändock så att jag efter ett par veckor får börja äta vanlig mat igen, mindre portioner, men det är viktigt för mig att prova om jag har vad som kommer att krävas av mig. "Comittment".
Jag VILL INTE väga så här mycket, det är jobbigt, men bara jag som kan göra något åt det!
Det är så vackert ute, solen håller på att gå ner, svalorna svävar förbi, sjunger så härligt, nästan vindstilla ute, och det luktar gott, det är lungt, hör lite av musiken från piren, hör mina grannar, fläktarna går och det är kväller - underbart.
I går natt sov jag med balkongdörren öppen, underbart, underbart, så blir det nog även i natt.
Sommar, semester nu även för mig!

Inga kommentarer: