torsdag 10 juli 2008

Under täcket


Kände mig ganska busig i eftermiddag när jag gick ner till tvättstugan, jag skulle tvätta mitt dubbelsängstäcke, det är stort, jag undrade om det skulle gå in i tvättmaskinen - in gick det - startade den, inga konstiga ljud...yaaaaaheee!!!! Påslakan och lakan in i den andra maskinen och jag hoppade ner till affären och köpte lite jordgubbar - med grädde, mums.
När jag ändå höll på med sängen, så bytte jag sängkappa, sängkappor är fantastiska, speciellt om man som jag har en tendens att spara saker under sängen, där ligger tex min studsmattan, den som jag köpte för att hoppa skulle nog vara ett roligt sätt att gå ner i vikt. Ja, om man inte slogs i ansiktet av sina hängbröst, och min stora mage nästan drog mig ner när jag hoppade upp! Jag borde nog damsuga under sängen, har bestämt att donera studsmattan till vårt gemensamma rum brevid tvättstugan, samma rum där den där mangeln står, den som jag önskar använda men som är ett mysterium för mig, en dag skall jag....
När jag såg att jag inte hade haft sönder tvättmaskinen med mitt stora täcke bestämde jag mig för att prova att tvätta min matta också, den smög jag ner, jag följer alltid regler, vet inte, men så ligger det till med mig, dvs regler som är på hus, bussar och spårvagnar etc. På dörren till tvättstugan står det uttryckligen att vi inte får tvätta mattor i maskinen. Jioooohoo jag lyckades med det också, ville inte ha sönder maskinen kan tänka mig hur mycket det skulle kosta att ersätta om den hade gått sönder.
Nu ligger Olivia och sover på det nytummlade täcket och njuter som bara den, hon älskar att vara med när jag bäddar sängen, hur underbart det är att se henne kuta runt på sängen, gira, nästan tummla runt, ställa sig på sne och rygga mot mig, man blir faktiskt lite skraj, men underbart, jag kunde inte göra något annat än att skratta!
Vi har haft besök av små fåglar och skator på balkongen, har hängt ut talgbollar, vet att det inte behövs, men det är så härligt med besök, Olivia ÄLSKAR det hon kan låtsas att hon är ute och jagar, nåja, från sängen i alla fall, liten lat mask som matte - tänk om hon visste att jag skall ta med henne på en cykeltur under semestern om ett par veckor. Härligt - då kan de säga - vad är det för tokig tant som cyklar runt stan med en katt i cykelkorgen - "det är jaaaaggg!!!". Ja, jag kanske inte cyklar i stan eftersom jag fortfarande tränar!
Så i kväll när jag lägger mig under täcket kommer hela min säng vara alldeles nytvättat och lukta hur gott som helst. Jag skall givetvis duscha, finns det något underbarare än att gå och lägga sig i en nybäddad säng, nytvättad och ren!?
Har det jobbigt nu, men jag tänkte om jag försöker tänka på annat kanske jag klarar mig tills måndag när jag får träffa min terapeut igen! Djupt andetag!

Inga kommentarer: