onsdag 30 juli 2008

Besvikelse


Lägenheten gick till en annan sökande, jag blev faktiskt mer besviken än vad jag trodde att jag skulle bli, men samtidigt tänker jag att - jag trivs där jag är - och vem vet vad för erbjudande som kommer härnäst?!
Så, jag kom över besvikelsen fort och gick vidare i mina semesteräventyr - ja, ja det är inga äventyr direkt men jag upptäcker saker som jag inte tänkt på tidigare, det är givande att upptäcka sina omgivningar, att se hur små saker kan göra ett så positivt intryck, hm, kallar man det så?
Bostadsbolaget Poseidon har gjort skulpturer av fällda trästumpar, vi har fått en grill på vår gård, för att undvika engångsgrillar, men de nya bänkarna och grillen gör verkligen en gård mer trivsam och nu möter man ofta sina grannar och det är positivt tycker jag, mycket bättre än att vi alla gömmer oss bakom våra dörrar.
Har också hittat ett äpple träd, hallonbuskar och björnbär och finns det något godare än vilda hallon?
Det känns skönt att jag kan hantera denna besvikelsen på ett positivt sätt, det kanske kan vägleda mig, fungera som en bas för hur jag kan hantera andra besvikelser, för det är ju inte hela världen egentligen, det är bara så att det tar hårt på mig, och det har sin historia, men jag har överlevt och kommer säkerligen att överleva fler besvikelser.
Jag svek min kusin Anna, jag sa att jag skulle komma och hälsa på henne efter jobbet någon dag förra veckan, men jag föll för värmen, jag kunde inte få mig själv att göra vad jag sagt att jag skulle. Nu bor inte min kusin i Kina, utan hon bor ett par kvarter bort, tala om höjden av lathet!
Jag gör kanske andra besvikna utan att jag ens vet det, det borde jag tänka på innan jag lovar saker, hur små de än tycks vara.
Besvikelse är egentligen uppochnervänd förhoppning eller hur!!
Jag såg en skylt när jag bodde i Australien som sa: "A frown is a smile turned upside down"!
Hoppas på lite svalare väder - 29+ grader inne i min lägenhet - phew!

Inga kommentarer: