torsdag 3 juli 2008

Goda intentioner och vackra löften








Efter ett par dagar av melankoli, ledsamhet i olika skepnader har jag försökt göra vad jag kan för att skapa ett lugn och en viss harmoni inom mig, jag har tagit det lungt, gjort saker för min skull, som en så enkel sak som att tvätta mina högar av smuttvätt, det är så skönt att ha rena kläder, rena handdukar. Det är lite terapi i att vika och lägga undan det på sina platser, plocka bort kläder som jag inte använder och bara ha det som passar, det jag använder. Jag har löst korsord, lagat lite sommarmat till lunchen, plockat och donat och tillsist läst ut en bok som jag fann ovanlig, ovanlig såtillvida att den inte är vad jag vanligtvis läser - The Rule of Four.


Jag har fått varit ifred idag, ingen har "pockat" på mig utan jag har rultat runt allena, nåja med Olivia runt mina fötter, värmen har hållt om mig, solen har kysst mina kinder och mina fötter har fått vandra i det fria. Det skulle ha varit skönt att bo i ett hus på landet, kunna gå ut i bara fötter i det gröna, tyst och stillsamt medans fåglarna sjunger i träd topparna och molnen sakta glider förbi på himla valvet. Men nu bor jag i en lägenhet, högst upp, ganska nära himlen och med stora vackra träd utanför mina fönster och en vacker vy av hus på kullen mitt imot.

Med nytvättad doft i mitt hem, balkongdörren öppen och fläktarna igång, känns det ganska skönt att vara jag idag, jag försöker ta det dag för dag, uppskatta när det känns bra och bygga på det, jag arbetar på att förändra mitt liv, och hemligheten är väll den att göra det arbetet dag för dag. Njuta av solen under ett näckrosblad, för även en solig dag kan få en att söka skugga för att spara energin solen ger. Hm...hoppas ni förstår vad jag menar, även när jag svävar ibland.

Inga kommentarer: