tisdag 8 juli 2008

Udda dag



Har haft en något udda dag, vet inte riktigt vad som hände men det blev fel. Skulle på fotvård klockan 13.00 så jag lämnade jobbet klockan 12.00. Men på någotvis tappade jag en timme och missade mitt besök, fått en ny tid på lördag och får betala halva det missade besöket, vilket är ok, det var mitt fel. Hade väntat i två veckor på att få gå och så missar jag tiden?!
Men, dessa dar kommer och det som är bra, det är att de passerar, de kommer och går!
Blev uppstressad, och störd, för när jag upptäckte att jag missat tiden var klockan prick 13.00 och jag befann mig i Nordstan, så jag bestämde mig för att ringa och berätta för henne vad som har hänt, när jag kom ihåg att jag lämnat in mobilen eftersom batteriet hela tiden laddade ut. När jag satte mig på spårvagnen tyckte jag det var jobbigt med alla människor, ljudnivån och alla pågående samtal så jag öppnade väskan för att hämta mp3 spelaren, för att inse att jag lämnat den på uppladdning på jobbet.
När det äntligen var dags för mig att hoppa av vid min hållplats upptäcker jag att mannen som jag beundrat från avstånd dykt upp igen, har inte sett honom på över ett år eller så. Han hoppade av på samma hållplats med sin dotter. Jag skämdes över mig själv och tittade ner på marken och gick sakta efter dem efter som vi skulle åt samma håll, jag ville inte gå om honom. Så vad gör Marie, när jag mår dåligt pga av mig själv? Tycker att jag är ett fett äkligt as, haft super dum dag (överdrift eftersom det bara var 1 timme av en dag) jopp, jag köpte en påse cheese doodels och 2 l Cola Light! Har faktiskt inte ätit upp eller drukit upp allt idag vilket jag brukar, det är ett plus.
Så, jag tog en siesta, pysslade lite, broderade, och tittade sedan på Morden i Midsumer, som avslutning på dagen brukar jag titta ut genom mitt vardagsförnster, på den utsikt som jag verkligen gillar, och bara stå där och finnas utan nått i huvudet. Idag har kanske varit lite knasigt, men det är en ny dag i morgon, så jag skall gå till sängs med förhoppningar om en annan dag!

Inga kommentarer: