måndag 28 juli 2008

Första Semesterdagen



Och det är +30 grader ute och 28+ inne i min lägenhet, jag har lite svårt med hetta, och igår låg jag mer eller mindre framför fläkten. Men eftersom jag behövde gå till Apoteket tänkte jag att jag kunde ta mig en titt på en lägenhet som jag har blivit erbjuden i Majorna, Landshövdingshus. Lägenheten ligger på 3:e våningen i det huset med balkongen, brevid balkongen ligger de två vardagsrumfönstrerna till den lägenheten som jag erbjudits, ja, erbjudandet går ut till fler så det kommer att dröja ett par dagar innan jag vet hur det blir.

Hälsade på min väninna och hennes barn innan de gav sig av ut med hennes mammas segelbåt, jag skall passa hennes katt så det blir en liknande promenad imorgon, fick skjuts hem vilket var skönt. Det är härligt att ni andra får sol och värme, inte för att jag vill att det skall regna, men för mig får det gärna ligga mellan 22-25 grader +. Det var torr åska i eftermiddags, det var härligt att höra, jag bor på fjärde våningen och jag ser just nu tjocka moln komma in över kyrkogården. Få se vad det tar med sig.

Det är en viss frihet att veta att man har semester, tiden är min egen och jag bestämmer vad jag önskar göra, jag har lite lösa planer, inget satt i sten, min mamma vill att jag skall komma ner till henne i Skåne och hälsa på men jag vill inte det, vill vara kvar här och göra lite dags utflykter. Jag har läst ut den nya Elisabeth George boken "Careless in Red", den var bra, slutet lite "öppet" men den lästa jag snabbt och det var härligt att ha den att återkomma till, ÄLSKAR böcker och det är alltid extra roligt när en författare man tycker om kommer ut med en ny bok. Av fem poäng ger jag den fyra! Nu får hon skynda sig och skriva en ny tycker jag!

Så, nu är första semesterdagen avklarad och den har varit väldigt varm, het och svettig, tur att jag har mina fläktar, och vad skönt att det har varit en bra dag! Hm...luktar som det brinner...

Inga kommentarer: