måndag 8 december 2008

Underbara katter


Azalea hjälpte mig att lägga på skyddsklädseln på soffan i helgen, hon var jätte duktig, speciellt på att gömma sig under allt tyg, hoppa på det när jag lyfte upp det, när vi var färdiga la hon sig tillrätta, hon hade ju gjort sig förtjänt av en vila efter sitt arbetspass.
Synd bara att hon fick röda ögon på detta kortet, glömde fixa till det där, men, men...
Nu ligger både Olivia och Azalea och sover gott på min (ooops förlåt, vår säng) säng, jag är så glad att jag har dem i mitt liv, de bjuder på ordentlig underhållning. Det var skönt att ha dem att komma hem till idag, jag hade sällskap medans jag fortsatte att städa upp efter målaren, nu har jag ordnat så att jag får hjälp att sätta tillbaka eluttaget, försökte med det i helgen, men jag kände att jag inte önskar få en stöt, sedan är allt återställt!
Lite ironiskt efter att jag nu fått väggen ordnad här att jag blivit erbjuden en lägenhet på Krukmakaregatan, en 2:a på 55 kvm, 9 kvm större än min, med burspråk i vardagsrummet. Jag blev förvånad eftersom jag tackat nej tre gånger så borde jag inte få ett till erbjudande, men jag tänkte att jag kan gå och titta på lägenheten och upptäcker de sedan att jag egentligen inte borde fått detta erbjudande så är det ok. Lämnat det i händerna på ödets gudinna - undra vad hon heter?
I dag gjorde jag ett medvetet val, lämnade jobbet kvar på jobbet när jag gick hem, det var så skönt, fortsätta med det.
Ta hand om mig.
"Let gratitude be your attitude."
Stod det på en bänk i en sal på Universitetet i Australien


Inga kommentarer: