lördag 6 december 2008

Sov dag



Sov till klockan 12.00 i dag, underbart, ringde och önskade min väninna lycka till på hennes första arbetsdag sedan gjorde jag i ordning en ordentlig frukost.

Min vardagsrumsvägg är nu fixad, och målad en underbart vacker chockladbrun, det blev bättre än jag trodde, jag är mycket nöjd, sprickan jag haft i fyra år är nu väck och ...men vänta lite...känner jag en liten saknad? Nej, jag tycker det känns skönt.

Eftersom jag haft snickare och målare i lägenheten hela veckan har jag inte plockat undan efter mig, så nu är det berg av disk i köket - har dock kört två maskiner nu, börjat återställa lägenheten, det känns skönt, det känns skönt att få vara hemma och bara vara, ingen som petar på mig, ingen som förväntar sig något av mig, bara jag och mina tjejer.

Jag har läst ut min bok "The Lost Army of Cambyses" av Paul Sussman och njutit, deckare som utspelar sig i Egypten, historia och nu-tid vävt tillsammans, jag har sett fram emot mina läsa stunder - tjejerna har legat i fåtöljen och lyssnat, ja, tills de somnade i en enda hög! Jag måste också dela med mig av en underbar sak som hände mig i dag - Olivia och Azalea låg båda på toalettsitsen och tittade på medans jag duschade - underbart sällskap, jag blev jätte glad.

Jag skall klara min arbetsvecka nästa vecka också, gå upp var morgon och ta mig till jobbet, köpa Blutsaft se om det piggar upp, men bita i hop och gå till jobbet, jobba och lämna arbetet efter mig när jag går klockan 15.00. Inte investera något i arbetet förutom att göra mina arbetsuppgifter, det är vad jag klarar av just nu, arbetsgrupper och speciella uppdrag, det får vänta, nu är målet att komma till jobbet. Ingen stor grej kanske, men "nevertheless" mitt mål!

Vet ni, just nu, i denna sekund är jag glad, glad att få vara hemma, pyssla med saker jag kan, skapa, fantisera och bara vara, jag och mina tjejer. För att få lite glädje i själen tittade jag på den teckande filmen "Horton" en Dr.Seuss historia, den var väldigt bra gjort och när Horton skulle över en hängbro fick jag hålla för ögonen lite, han är så positiv, även om det blir lite fel, vänder han upp det efter ett tag. Jag gillar Dr.Seuss, rimmen, de gör mig så glada, jag har "Green eggs and Ham" kan läsa den när det känns lite svårt, läser man den kan man inget annat göra än att le!

Jag suger ut allt som finns kvar av denna dag, kväll, jag njuter av var minut, jag är OK, det kommer att bli bra, måste lära mig att lita på mig själv och inte hela tiden mäta mig och det jag tycker mot det som andra säger och gör - ingen garanti att bara för att andra säger saker att det är absolut rätt eller den absolut sanning!

"Sticks and stones may break my bones, but words will never hurt me"

Hm, inte alltid sant, men ....

Inga kommentarer: