lördag 12 september 2009

Så är det

Mitt hem är underbart vackert, jag mår så gott här, fridfullt, även fast det är mycket trafik på  Fridhemsgatan, bilar, spårvagnar och mopeder, men det finns ögonblick i mitt sovrum då det är tyst, harmoniskt och alldeles, alldeles underbart. Hade balkongdörren öppen en stund och det luktade som någon eldade där ute, det luktar så gott, det var spår av kyla i luften, och solen skiner på de gulkyssta trädkronorna. Min älskade häng björk håller på att ändra färg och en säsong är på väg att avslutas och en annan börjar, livets cykel fortsätter.


Jag har haft en lång sovmorgon, unnat katterna lite pälsvård, de har även haft tur för jag har inte hittat klosaxen, men skall köpa en ny på måndag. Som vi alla vet kommer klosaxen fram så snart som jag köpt en ny - så är det.


Nu är allt borta, allt extra som fyllt min hall, det har varit en hinderbana här ett par veckor och nu har jag fler fria ytor.


Inom mig är det inte samma ”reda”, inom mig har jag en hel del saker som ligger och skräpar och gör det svårt att resonera konkret och i mer raka led. Jag tappar bort mig bland alla lådor och påsar, och snurrar runt så jag blir förvirrad, men, det går och städa i ordning där med, det kanske tar lite mer tid, men jag kan ordna det.


Det här är mitt liv, här är jag.


Nu skall jag göra det för mig själv - så är det!




Inga kommentarer: