torsdag 10 september 2009

Klarat själv

Jag tror jag börjar ana hösten fast det har varit soligt och varmt i dag, när jag gick ner till Apoteket kände jag lukten av ”öppen eld” tror att det var från ”Götas” de har en vedeldar ugn som de bakar piazzor i, det luktar så härligt tycker jag.


Plaskdammen är tömd och den har blivit ett ställe till skateboard åkarna igen, tycker att det är bra att den kan bli använd året om, att vi som bor här kan få nöjet att ha detta område kvar som det är - vilken lyx att ha en plaskdamm för stora och små, och en lekplats när den är tömd.


På min lilla promenad njöt jag verkligen över att jag bor här, jag tycker det är det bästa stället i Göteborg, men det tycker vi alla om vårt område kan jag tänka mig.


Har nu tillgång till TV igen, det tog mig två timmar att klura ut hur jag satte i hop TV:n med TV foten, hade jag läst instruktionsboken hade jag klurat ut det snabbare. Fast i mitt försvar så hade jag faktiskt tittat igenom instruktionsboken ett par gånger - alla gånger har jag missat där det stod hur jag skulle göra. Men jag hittade det tillslut och det viktiga i allt detta är - jag gav inte upp, även fast jag var oerhört irriterad och arg.


Klart man skall inte pyssla med sådana här aktiviteter när man inte mår bra, och när man är mycket hungrig. Detta är ett tips till er andra, som kanske skall ge er på detta. MEN jag är mycket nöjd med det faktum att jag klarade det själv - jag var väldigt nära att ta in min granne Ola för att hjälpa mig, men jag fixade det!


Känner mig bättre nu, så här på för kvällen, och har förhoppningar för morgondagen.

Inga kommentarer: